hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > علائم شایع کرونای دلتا چیست؟

علائم شایع کرونای دلتا چیست؟

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت:سرعت انتشار ویروس کرونای دلتای هندی ۱۳۰ درصد از ویروس چینی بیشتر است
فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، افزود: با جان باختن ۹ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان، شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۴۹۸ نفر رسید.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه ۱۶۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و اکنون در مجموع ۸۰۳ نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبتند، اظهار کرد: از مجموع بستری ها، ۹۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۲۰ نفر از آن‌ها وخیم است.
وی در خصوص علائم خاص ویروس کرونای هندی با اشاره به اینکه مهمترین آن ها سردرد، گلودرد و آبریزش بینی از علائم شایع کرونای دلتا است، اظهار کرد: این علائم را علائم روزهای نخست بیماری است و در صورت مراجعه دیرهنگام بیمار و مصرف نکردن دارو ممکن است به درگیر ریوی بینجامد و علائمی شبیه تب و سرفه نیز به علائم آن افزوده شود.
نوروزیان با اشاره به اینکه شهروندان در صورت مشاهده علائم شبیه سرماخوردگی سریعاً به مراکز ۱۶ ساعته در سراسر استان مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: این مراکز همه روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب فعالند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه سرعت انتشار ویروس کرونای دلتای هندی ۱۳۰ درصد از ویروس چینی بیشتر است، عنوان کرد: مردم در صورت ابتلا به این ویروس قرنطینه خانگی را جداً رعایت کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد