hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > بومی سازی بیش از ۹۵ درصد قطعات مورد نیاز شرکت فولاد امیر کبیر کاشان

بومی سازی بیش از ۹۵ درصد قطعات مورد نیاز شرکت فولاد امیر کبیر کاشان

مدیرعامل شرکت فولاد امیر کبیر کاشان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با رویکرد بومی سازی در زنجیره فولاد گفت: با توجه به وضعیت تحریم و تنگناهای اقتصادی تلاش برای قطع وابستگی در زمینه قطعات یدکی و اقلام مصرفی، از دیگر اقدامات مدیریت است که حاصل آن موفقیت در بومی سازی ۱۷۰ قلم از قطعات مورد نیاز شرکت است.
مدیرعامل شرکت فولاد امیر کبیر کاشان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با رویکرد بومی سازی در زنجیره فولاد گفت: با توجه به وضعیت تحریم و تنگناهای اقتصادی تلاش برای قطع وابستگی در زمینه قطعات یدکی و اقلام مصرفی، از دیگر اقدامات مدیریت است که حاصل آن موفقیت در بومی سازی ۱۷۰ قلم از قطعات مورد نیاز شرکت است.
به گزارش ماین نیوز،عزیز قنواتی گفت: نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با رویکرد بومی سازی از ۱۷ تا ۲۰ دی ماه در برج میلاد تهران و با حضور گسترده تولیدکنندگان فولادی و معدنی، بخش خصوصی، تأمین کنندگان و مقامات عالی کشور برگزار و در آن از برگزیدگان زنجیره فولاد کشور در حوزه های مختلف، با حضور مقامات عالی رتبه کشور تجلیل خواهد شد.
وی به حضور شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در این رویداد بزرگ اشاره کرد و گفت: فولاد امیرکبیر کاشان همپای سایر واحد های گروه فولاد مبارکه اصفهان  با پیروی از بیانات مقام معظم رهبری و همچنین شعار سال ۱۳۹۷ “حمایت از کالای ایرانی” در راستای توسعه بومی سازی، این مهم را به عنوان یکی از اهداف خود در نقشه استراتژیک افق ۹۷ قرار داده که این هدف یکی از مهمترین مضامین فرایند تامین قرارگرفت.
قنواتی استفاده از تجارب شرکت فولاد مبارکه و تشکیل کمیته بومی سازی در این شرکت اشاره کرد وگفت: شرکت فولاد امیرکبیر کاشان با ایجاد کمیته بومی سازی اقدام ، بخش اعظمی از خریدهای خارجی را به صورت بومی سازی تامین نموده است به گونه ای که در سال ۱۳۹۷ تعداد ۱۷۰ نوع کالا بومی سازی شد که باعث صرفه جویی ارزی به میزان دو میلیون و سیصد هزار دلار گردید.
وی افزود: با بومی سازی تجهیزات و خطوط تولید این شرکت، امسال نسبت به سال قبل با رشد ۴۰۰ درصدی در تولید انواع اقلام  مورد نیاز و از حیث صرفه جویی ارزی باعث جلوگیری از خروج سرمایه های کشور  به میزان  ۸۲۰ درصد صرفه جویی نسبت سال قبل شده است.
وی افزود: ازجمله کالاهای بومی سازی شده مهم، می توان به روغن امولسیون، کرومات، غلتک های پشتیبان و کاری نورد سرد، آب بند های نورد سرد و پایه های اصلی بیس آنیل، تسمه بسته بندی، فیلترهای کاغذی امولشن، کاور داخلی بیس آنیل، دیفیوزر داخل بیس آنیل، شافت دنده گیربکس کلاف بازکن گالوانیزه، هیدرو سیلندرهای خطوط مختلف و سایر غلتک های نورد سرد اشاره کرد.
رشد ۲۰ درصدی تولید در شرکت فولادامیرکبیرکاشان
عزیز قنواتی مدیرعامل شرکت فولاد امیر کبیر کاشان در ادامه از رشد ۲۰ درصدی تولید در این شرکت نسبت سال قبل خبر داد و گفت: در سال جاری این شرکت علاوه بر رشد تولید ، شاهد تحقق برنامه های هیات مدیره در رشد  سوداوری و جلب رضایت مشتریان و دینفعان بوده ایم.
قنواتی به سهم ۲۰ درصدی این شرکت در تولید ورق گالوانیزه کشور در فولاد امیرکبیر کاشان گفت و افزود: طرح توسعه شرکت فولاد امیرکبیر کاشان با هدف افزایش ظرفیت تولید تا دوبرابر ظرفیت اسمی اولیه این شرکت در حال اجرا می باشد که با اجرای این طرح ها، همزمان با افزایش تولید فولاد در کشور، سهم ۲۰ درصدی از تولید ورق گالوانیزه کشور را در فولاد امیرکبیر کاشان حفظ خواهیم کرد.
قنواتی با تاکید بر نقش نیروی انسانی بعنوان منابع انسانی و  سرمایه  بزرگ  شرکت یاد کرد وگفت:     کارکنان شرکت فولاد امیرکبیر کاشان   با اتکال به باریتعالی و امید به آینده موجبات افزایش بهره وری و رشد تولید را فراهم کرده اند.
وی  همچنین از احساس مسوولیت مدیران و کارکنان این شرکت در مقطع حساس کنونی و فشار قدرتهای استکباری و تحریم ایران گفت: با تلاش کارکنان و همت مدیران شرکت و با توجه به ارتقای روحیه کار و تولید و توجه به منابع انسانی و بهبود فرآیند ها شاهد هستیم تولید در تمامی واحد ها از برنامه و بودجه مصوب هيات مديره پیشی گرفته است.
قنواتی در ادامه به حضور شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در نمایشگاه های بین المللی عراق، افعانستان، ترکیه و همچنین نمایشگاههای ایران متافو، ماینکس، نمایشگاه بورس، کیش اینوکس، فولاد اصفهان، صنعت مشهد و کان مین در سالجاری در اشاره کرد و گفت: با وضع تحریم های ظالمانه از سوی آمریکا باید به فکر حفظ بازار و توسعه و گسترش بازارهای فروش باشیم که خوشبختانه به بازار های خوبی دستی یافته ایم و امیدواریم بتوانیم ارز آوری مناسبی برای کشور داشته باشیم.
وی با تاکید بر اهمیت صادرات محصولات فولادی گفت: بستر تولید کیفی از طریق توانمندی کارکنان و بومی سازی تجهیزات و بستر عرضه ی سریع و تسهیل در فروش از طریق ایجاد گمرک اختصاصی و اتصال خط آهن سراسری در این شرکت فراهم شده است و هم اکنون می توانیم در کمترین زمان ممکن محموله های فولادی را تولید،بارگیری و ارسال کنیم.
مدیرعامل شرکت فولاد امیر کبیر کاشان در ادامه به کسب عناوین و افتخارات متعدد این شرکت در سالجاری اشاره کرد و گفت: نشان زرین استاندارد، لوح تقدیر و گواهینامه تعالی سازمانی، جایزه ملی کیفیت EFQM ، نشان زرين "استقامت ملّى در توليد فولاد" ، و گواهينامه بين المللى ICMF در كيفيت و نوآورى در صنعت فولاد ، لوح زرین روابط عمومی حرفه ای در بخش مسوولیت اجتماعی،  انتخاب مدیرعامل بعنوان مدیر جهادی کشور، واحد نمونه یمنی و بهداشت، لوح تقدیر حسابرسی و شفافیت و....  از جمله دستاوردهای این شرکت در سالجاری بوده است.
عزیز قنواتی در ادامه  بر  بهره گیری از فرصت های پیش رو تاکید کرد و گفت: در ۸ ماهه اول امسال شرکت با رشد تولید در خطوط تولید محصول و با استفاده از فرصتهای بوجود آمده در بازار، به سودآوری خوبی رسیده است.
قنواتی در ادامه سخنان خود بر تداوم  تلاش کارکنان در رسيدن به اهداف و بودجه مصوب، ارتقاء بهره وری، کاهش هزینه های سربار، پيگيري طرحهای توسعه و توجه به آموزش هدفمند و اثربخش، ایجاد ارتباط بیشتر بین واحدها تاکید کرد و افزود:  موفقیت سازمان نتیجه کار تیمی می باشد و هماهنگی و همکاری و همدلی بین واحدها شرط اصلی تحقق این موفقیتها می باشد .

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد