hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > برای مقابله با عوارض واکسن کرونا چه کنیم؟

برای مقابله با عوارض واکسن کرونا چه کنیم؟

کرونا این روزها با شیوع گسترده خود، بار دیگر اوج گرفته و خیز پنجم را آغاز کرده است، موضوعی که بار دیگر موجب شده تا منتقدان کند بودن سرعت واکسیناسیون، بار دیگر به آن معترض شوند که چرا با وجود سازنده بودن واکسن کرونا، هنوز نتوانستیم توفیق چندانی در این زمینه به دست آوریم.
با این وجود، هنوز بسیاری از افراد هم هستند که به دلیل ترس از تزریق واکسن و عوارض پس از آن، نوبت تزریق خود را از دست داده‌اند و یا آن را به فرد دیگری واگذار کردند، موضوعی که بسیاری از متخصصان معتقدند باید برای مردم به ویژه افرادی که از عوارض احتمالی آن در هراس هستند، تبیین شود.
مصطفی جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل با اشاره به عوارض احتمالی تزریق واکسن کرونا، اظهار کرد: در شرایطی که فرد مقداری احساس کوفتگی بدن، ضعف و بیحالی دارد اما به کار عمومی خود می تواند برسد و مشکل خاصی در روند فعالیتش ایجاد نشد، جز دسته عوارض خفیف محسوب می شود.
وی تصریح کرد: در عوارض با علائم خفیف احتیاجی به مراقبت های خاصی ندارد و با استراحت و استفاده از مسکن ها برطرف می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل خاطرنشان کرد: عوارضی که شدید باشد مثل تب های بالا و عوارضی که بیشتر از ۷۲ ساعت طول بکشد حتماً با پزشک خانواده خود مشورت کنند و یا به مرکز بهداشت اطلاع بدهند.
جوانیان با تاکید بر اینکه زمان واکسیناسیون نباید ناشتا باشید، گفت: بهتر است قبل و بعد از تزریق واکسن حتماً غذای سبک میل شود.
وی توصیه کرد: به منظور عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن، قبل و پس از واکسیناسیون از مصرف فست فودها، غذاهای چرب، سنگین و پرنمک و تنقلات شور و نوشیدنی های خیلی شیرین، روغن های نباتی جامد و نیمه جامد، روغن ها و چربی های حیوانی پرهیز کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد