hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > منشا بوی نامطبوع تهران بوی بد تهران از آتشفشان دماوند نیست

منشا بوی نامطبوع تهران بوی بد تهران از آتشفشان دماوند نیست

از ساعاتی پیش بوی نامطبوعی در فضای شهر تهران منتشر شده است که برخی از کاربران شبکه های اجتماعی ادعا کرده اند که این بوی نامتبوع بوی گوگرد است و احتمالا آتش فشان دماوند فعال شده است. 
کاربران توییتر با هشتگ بو و بوی مرموز از مناطق مختلف تهران توییت کرده‌اند و از بوی نامطبوعی در شهر که شبیه بوی گوگرد است، خبر داده‌اند.

از ساعاتی پیش بوی نامطبوعی در فضای شهر تهران منتشر شده است که برخی از کاربران شبکه های اجتماعی ادعا کرده اند که این بوی نامتبوع بوی گوگرد است و احتمالا آتش فشان دماوند فعال شده است. 

کاربران توییتر با هشتگ بو و بوی مرموز از مناطق مختلف تهران توییت کرده‌اند و از بوی نامطبوعی در شهر که شبیه بوی گوگرد است، خبر داده‌اند.

ساعاتی پس از گزارش های مردمی از این بوی نامطبوع در شهر تهران مدیرکل محیط زیست تهران در شبکه خبر اعلام کرد که کمیته ویژه برای علت یابی انتشار بوی بد در تهران تشکیل شده است. توییتر روزنامه ایران نیز مدعی شده که منشا بوی نامطبوع تهران ترکیدگی شبکه فاضلاب در میدان انقلاب است در واکنش به این خبر  احمدنسب، قائم مقام آبفای استان تهران اعلام کرد:  بوی نامطبوع تهران هیچ ربطی به شبکه فاضلاب ندارد.اگر شکستگی یا مشکلی در شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب باشد، بوی نامطبوع فقط در همان منطقه به مشام می‌رسد، اینکه بوی نامطبوع در مناطق مختلفی از تهران از جمله جنوب، شرق و غرب پایتخت به مشام رسیده، منطقا می توان گفت ربطی به شبکه فاصلاب تهران ندارد. 

در همین زمینه رییس اداره محیط زیست شهر تهران به ایسنا گفته: «منشاء بوی نامطبوع در شهر تهران که عمدتا در مناطق مرکزی پایتخت انتشار یافته است هنوز مشخص نیست.تیم‌های آتش‌نشانی و محیط زیست در تلاش هستند تا منشاء آن را پیدا کنند.»

بوی نامطبوع تهران

صمیم روزبهانی، سخنگوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران ترکیدگی لوله فاضلاب در میدان انقلاب را رد کرد و به ایرنا گفت: «گزارش‌های اولیه از انتشار بوی نامطبوع از محل منطقه «حسن آباد» واقع در مرکز پایتخت به این سازمان اعلام شده است.»

او از شهروندان درخواست کرد تا اگر مورد مشکوکی در سطح شهر دیدند آن را به محیط زیست یا آتش‌نشانی اطلاع دهند.

گزارش مردمی نشان می‌دهد که این بو در مناطقی همچون زعفرانیه، میدان آرژانتین، میدان فاطمی، خیابان ظفر، عبدل آباد، خیابان بهشتی، میدان گمرک، نارمک، خیابان فلسطین، میدان هفت تیر و سیدخندان به مشام رسیده است.

همچنین برخی دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی به محدوده‌های میرزای شیرازی، چهارراه ولیعصر، سهروردی، آزادی، میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، شیخ فصل الله نوری و گاندی اشاره کرده‌اند. برخی دیگر هم که در غرب تهران حضور دارند می‌گویند که در این منطقه و در منطقه ۲۲ هنوز از بوی بد خبری نیست.

برخی از کاربران درباره منشا این بو شایعاتی درباره احتمال فعال شدن آتشفشان دماوند مطرح کرده اند که دکتر مهدی زارع، عضو هیات علمی پژوهشگاه بین‌المللی مهندسی زلزله و زلزله‌شناسی اعلام کرده که برخلاف ادعاهای مطرح شده این بوی گوگرد نیست و 

گفت : من با بوی گوگرد آشنا هستم و بویی که هم اکنون در هوای تهران منتشر شده است، ربطی به فعال شدن آتشفشان ندارد.

کیومرث کلانتری مدیرکل محیط زیست استان تهران در این باره گفته است : کمیته بررسی موضوع با حضور همه کارشناسان در اداره محیط زیست تشکیل شد و با همکاران ارتباطی برقرار کردیم، اما تا این لحظه علت اصلی انتشار بو مشخص نشده است. به بخش‌های مختلف هم دستور داده‌ایم و همه کارشناسان مسئول شدند تا در هر منطقه‌ای که ساکن هستند آن منطقه را پایش کنند.

وی افزود: ایستگا‌ه‌های سنجش آلودگی هوا هم بعد از انتشار این بو افزایش آلودگی ۵۰ واحدی را نشان می‌دهند و الان هوا برای افراد کم توان، ناسالم است.

منشا این بوی نامطبوع هنوز به طور دقیق مشخص نشده است. 


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد