hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > یکشنبه 21 بهمن 97 تعطیل نیست

یکشنبه 21 بهمن 97 تعطیل نیست

63,306
تاکنون دانشگاه آزاد به صورت رسمی روز یکشنبه 21 بهمن 97 را تعطیل اعلام کرده است. اما دولت و مدارس در روز 21 بهمن ماه تعطیل نیست.
رویداد ایران- تعطیلات در کشور ما به رغم آنکه از برخی کشورها کمتر است، اما به دلیل نامنظم و غیرقابل برنامه ریزی بودن، در بسیاری موارد مردم و دولت را دچار چالش‌های جدی می‌کند.
امسال امسال و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روز یکشنبه 21 بهمن ماه در بین دو تعطیلی جمعه و شنبه -شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)- و تعطیلی روز دوشنبه 22 بهمن به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب قرار دارد.
عملا با استفاده از مرخصی در این روز و با در نظر گرفتن تعطیلی بسیاری ادارات و مدارس در روزهای 5 شنبه، روز یکشبه 21 بهمن از روزهای نیمه تعطیلی است که چالش تصمیم گیری برای اعلام رسمی تعطیلی آن وجود خواهد داشت.
از آنجاییکه معمولا در فصل سرد سال احتمال افزایش آلودگی هوا تا بیش از آستانه ناسالم و همچنین بارش برف سنگین وجود دارد، چندین احتمال همزمان پیرامون این روز وجود خواهد داشت. همچنین با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری باشکوه دهه فجر امسال، دولت هنوز پیرامون تعطیلی این روز تصمیم جدیدی اعلام نکرده است.
لذا به منظور اطلاع مخاطبان ارجمند به محض اعلام اطلاعات جدید، آخرین اخبار مربوط به تعطیلی روز یکشنبه 21 بهمن در همین صفحه اعلام خواهد شد.
اخبار تکمیلی
1- دانشگاه آزاد اسلامی روز یکشنبه ۲۱ بهمن تعطیل است
بنابر تصویب هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان مرکزی، واحدها و مراکز دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور روز یکشنبه ۲۱ بهمن تعطیل خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، با تصویب هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به منظور حضور پرشور در ویژه برنامه‌های دهه مبارک فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن، فعالیت‌های آموزشی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در روز یکشنبه ۲۱ بهمن تعطیل اعلام شد.
براساس این تصمیم، سازمان مرکزی، تمامی واحدها و مراکز دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در روز یکشنبه (۲۱ بهمن) تعطیل است.
2- وزیر آموزش و پرورش در اصفهان: مدارس در روز یکشنبه 21 بهمن 97 تعطیل نیست
وزیر آموزش و پرورش در سفر به اصفهان در پاسخ به پرسش خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرد: مدارس در روز یکشنبه 21 بهمن 97 تعطیل نیست.

چند روز است که در فضای مجازی، اخبار تعطیلی مدارس با مدل‌های متفاوت دست به دست می‌شود اما تصمیم نهایی وزارت آموزش و پرورش برای روز یکشنبه 21 بهمن چیست؟
به گزارش فارس، از هفته گذشته در برخی کانال‌های پیام‌رسان‌ها خبر تعطیلی مدارس در روز 21 بهمن دست به دست می‌شد؛ با توجه به اینکه روز یکشنبه ۲۱ بهمن بین دو روز تعطیل شنبه 20 بهمن (شهادت حضرت فاطمه الزهرا«س») و دوشنبه ۲۲ بهمن قرار دارد، پیگیری‌ها برای تعیین تکلیف روز یکشنبه آغاز شد.
یک دلیل این پیگیری‌ها این بود که برخی خانواده‌ها تصمیم به مسافرت گرفته بودند و می‌خواستند فرصت تعطیلات بیشتر شود و البته برخی از دانش‌آموزان نیز از تعطیلی بیشتر استقبال می‌کنند. 
همین پیگیری‌ها موجب شده بود که برخی نیز با ایجاد شایعات به این فضای پرسؤال و بدون تکلیف دامن بزنند.

چهاردهم بهمن ماه، امیرعلی نعمت‌الهی قائم مقام وزیر و رئیس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌ و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در این خصوص اظهار کرد: «وزارت آموزش و پرورش تابع تصمیمات دولت است و دولت هم برای تعطیلی روز یکشنبه تصمیمی را اتخاذ نکرده است».
وی ادامه داد: «آموزش و پرورش تاکنون تصمیمی برای تعطیلی روز یکشنبه ۲۱ بهمن مدارس نگرفته است و بر این اساس، مدارس کشور در این روز دایر خواهد بود؛ در صورتی که تصمیم جدیدی گرفته شود، از طریق پورتال رسمی وزارت آموزش و پرورش و رسانه‌های رسمی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید».
با توجه به اینکه آموزش و پرورش موضع قاطعی را درباره تعیین تکلیف روز یکشنبه 21 بهمن اعلام نکرده بود، شایعات ادامه داشت.

در همین راستا، باز به سراغ قائم مقام وزیر و رئیس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌ و پرورش رفتیم؛ نعمت‌الهی به فارس گفت: « مدارس در روز یکشنبه 21 بهمن ماه تعطیل نیست و مدارس کشور در این روز دایر است و معلمان و دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حضور خواهند داشت».
بر این اساس، تمام مطالبی که در کانال‌ها درباره تعطیلی مدارس منتشر شده است، صحت ندارد و مدارس کشور در روز 21 بهمن دایر است.

تعطیلی یکشنبه 21 بهمن 97
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
  1. 13 بهمن 1397 22:28
    سلام به کارکنان این سایت
    لطفا به آموزش پرورش برسانید 21 بهمن97 را تعطیل کند

    میخواهم سفر بروم لطفا به خاطره(IRAN) عزیز بگویید تعطیل شود


  2. بنده خدا
    14 بهمن 1397 20:48
    مرده شور آموزش و پرورش که عرضه هیچ کاری رو نداره