hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اولين هتل تراز معلولين كشور تا سه ماه ديگر به بهره‌برداري مي‌رسد

اولين هتل تراز معلولين كشور تا سه ماه ديگر به بهره‌برداري مي‌رسد

رئيس سازمان بهزيستي كشور، معاون پشتيباني اين سازمان و مديران بهزيستي خراسان رضوي از هتل تراز معلولين در مشهد بازديد كردند.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران- در اين بازديد كه خير سازنده و بنيانگذار اين هتل نيز حضور داشت وحيد قبادي‌دانا بر تسريع در روند تكميل و تجهيز اين هتل تأكيد كرد و گفت: با همكاري معاونت پشتيباني سازمان بهزيستي و تعامل بسيار خوب پيمانكار و خير محترم، اميدواريم اين هتل در سه ماه آينده مورد بهره‌برداري قرار گيرد.
وي ادامه داد: بر اساس قولي كه مسؤولان استان خراسان رضوي داده‌اند مشكلات معبر و مسير تردد معلولين در اين مجموعه كه اكنون با مشكلاتي مواجه است بزودي و با اجراي طرح تفصيلي شهرداري منطقه ثامن، حل خواهد شد.
 قبادي گفت: اگر چه ابتدا نام اين مجموعه، مهمان‌سراي ارزان‌قيمت براي افراد بي‌بضاعت بود اما با همكاري و تعامل بسيار خوب خير محترم، حاج‌آقاي شهسواري و خانواده‌ي محترم‌شان تغييراتي در مجموعه داده شد و شرايط براي تغيير نام آن به هتل تراز معلولين فراهم گرديد.
وي با اشاره به كار خير مجموعه كه اهل استان يزد و از فعالان بخش توليد مي‌باشد گفت: كار آقاي شهسواري در كل خاورميانه بي‌نظير است از آن جهت كه ايشان يك هتل به اين خوبي را ساخته و به مددجويان بهزيستي اهدا كرده و مشتاقانه منتظر اقدامات نهايي است تا هر چه زودتر آن را به بهزيستي تحويل دهد.
 قبادي گفت: در فرايند ساخت مجموعه، سمن‌هاي معلولين كه مصرف‌كنندگان نهايي اين هتل هستند از كشور و استان به اين مجموعه آمدند و نظرات و ايده‌هاي خود را دادند تا ساختمان به بهترين وجه ممكن، ساخته شود.
وي ادامه داد: همچنين متخصصين مناسب‌سازي استان و كشور هم به مجموعه دعوت شدند تا همه‌ي الگوها و استانداردهاي لازم براي هتل تراز معلولين در آن اجرايي شود.
رئيس سازمان بهزيستي كشور همچنين ضمن تشكر از شهرداري، شوراي شهر مشهد و استانداري خراسان رضوي گفت: تمام مسؤولين و مقاماتي كه در استان و كشور از اين مجموعه پشتيباني كرده و همراهي خود را با جامعه‌ي هدف بهزيستي نشان داده‌اند قدرداني مي‌كنيم.
قبادي دانا گفت: تأمين اعتبار براي تجهيزات داخلي ساختمان از سوي سازمان بهزيستي انجام مي‌شود و همه‌ي هزينه‌ها اعم از آنچه خير محترم، حاج‌آقاي شهسواري و سازمان بهزيستي در اين مجموعه انجام داده‌اند به صورت شفاف به اطلاع مردم مي‌رسد.
وي همچنين گفت: هماهنگي‌هايي انجام شده تا مسير تردد و حمل و نقل افراد داراي معلوليت از پايانه‌هاي مسافربري مشهد تا هتل نيز مناسب‌سازي شود و انشاءا.. افراد داراي معلوليت با سربلندي و سرافرازي با خانواده‌هايشان به اين مجموعه مشرف شده و به پابوس آقا علي‌بن موسي الرضا كه اين روزها در جشن ميلاد ايشان هستيم بيايند.
قبادي دانا گفت: مطمئن هستيم كه توجهات و عنايات آقا علي بن موسي الرضا دستگيرمان بوده و اين مجموعه با دعاي ايشان برپا شده است.
وي تأكيد كرد: اين هتل مي‌تواند الگويي براي ساير استان‌ها و ديگر مجموعه‌هاي اقامتي افراد داراي معلوليت قرار گيرد كه در ساير هتل‌ها و مهمان‌سراهاي اين گروه از شهروندان نيز ملاك‌ها و استانداردهاي مناسب‌سازي را به اين شكل طراحي كنند.
 قبادي دانا از مهندسين، طراحان و معماراني كه در طراحي اين مجموعه با خير پروژه همكاري داشته اند نيز تشكر كرد.
مدير كل بهزيستي خراسان رضوي نيز در اين نشست كه در دفتر هتل تراز معلولين انجام شد بر همكاري بهزيستي استان با خير مجموعه و تلاش بسيار فشرده و رايزني اين نهاد با مسؤولان استان براي حل مسائل مناسب‌سازي محيطي آن تأكيد كرد.
مسعود فيروزي گفت: ما مدت‌ها است كه با شهرداري، شوراي شهر، سازمان نظام مهندسي، استانداري و ساير مسؤولان مربوطه رايزني داريم و جلسات فشرده و زيادي با آنان برگزار كرده ايم كه همكاران ما در معاونت توانبخشي و ستاد مناسب‌سازي استان، پيگيري‌هايي داشته و به نتايج خوبي رسيده‌اند.
فيروزي گفت: در آخرين جلسه ستاد مناسب‌سازي استان، معاون استاندار، دستگاه‌هاي مربوطه را موظف كرد كه با محوريت بهزيستي از مسير تردد هتل تا حرم بازديد كارشناسي داشته و نقايص را به دبيرخانه ستاد مناسب‌سازي استان منتقل كنند.
وي تصريح كرد: معاون هماهنگي عمراني استانداري تأكيد داشت كه ظرف سه ماه آينده مشكل مناسب‌سازي اين مسير انجام شود و نتيجه به ستاد گزارش گردد.
خيري كه هتل تراز معلولين را ساخته نيز در اين جلسه بر همكاري با بهزيستي تأكيد كرد و گفت: از آقاي دكتر قبادي دانا كه اميد را در دل ما زنده كرد و ادامه‌ي اين كار بزرگ را ميسر كرد تشكر مي‌كنم.
 شهسواري گفت: تقاضا داريم سازمان بهزيستي، در كار تأمين اعتبار براي تجهيزات و مسائل باقيمانده كه حدود 20 ميليارد تومان مي‌باشد تسريع كنند كه بتوانيم به موقع اين كار را به اتمام برسانيم.
شايان ذكر است در اين بازديد، مدير پروژه، علي مرزنگوشي، جزئيات مناسب‌سازي بخش‌هاي مختلف پروژه را براي رئيس سازمان بهزيستي و ساير مهمانان تشريح كرد و رئيس سازمان بهزيستي از نحوه مناسب‌سازي محيطي واحدهاي اقامتي هتل، ابراز رضايت نمود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد