hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > پیامک از شما کاشت درخت از ما

پیامک از شما کاشت درخت از ما

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج از اجرای طرح پویش کاشت درخت در فضاهای خالی شهر خبر داد.

پیمان بضاعتی پور اظهار کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز برای هر شهروند کرجی 22.5 متر مربع است که در تلاش هستیم تا پایان برنامه پنجم به 35 متر برسد.
وی ادامه داد: متاسفانه کرج طی چند سال گذشته از هویت باغشهری خود فاصله گرفته و در تلاش هستیم با اجرای طرح ‌ های مختلف هویت قبلی این کلانشهر را بازگردانیم. برای تحقق این هدف طی سال‌های اخیر طرح‌های مختلفی اجرایی شده که یکی از آنها ایجاد کمربند سبز است.
این مسئول خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده در نظر داریم تا پایان سال 300 هکتار به کمربند سبز کرج اضافه کنیم.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر مشارکت شهروندان در توسعه فضای سبز گفت: درختکاری و حفاظت از فضای سبز باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و تنها به ایام خاصی از سال محدود نشود.
بضاعتی پور خاطر نشان کرد: باید از طریق سیاست‌های تشویقی مردم را به کاشت درخت در فضاهای مختلف از جمله   باغچه مقابل منزل خود ترغیب کنیم.
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اجرای طرح پویش کاشت درخت در فضاهای خالی شهر اشاره کرد و افزود: بر اساس این طرح شهروندان می‌توانند با ارسال پیامک به شماره 10001147، سازمان را برای توسعه و توزیع عادلانه فضای سبز در شهر یاری کنند.
وی گفت: مردم در راستای این طرح، سازمان را از وجود فضاهای خالی قابل کاشت درخت در محدوده سکونت خود مطلع می‌کنند و به این ترتیب هم مردم در توسعه فضای سبز مشارکت می‌کنند و هم سازمان با کیفیت و سرعت بیشتری در این راستا گام برمی‌دارد.
پیش از این سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفته، نگاه کارشناسانه در طرح‌هایی که به توسعه فضای سبز کرج منتهی می‌شود، ضروری است.
پیمان بضاعتی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کردخ، طی سال‌های گذشته شاهد گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت در مناطق مختلف کرج بوده‌ایم. این عوامل باعث شده کرج از ماهیت خود یعنی باغشهر بودن فاصله بگیرد و باغات جای خود را به واحدهای مسکونی و ساختمان‌ها بدهند.
وی افزوده، در کنار این موارد، طی سال‌های گذشته شاهد افزایش آلودگی هوا به واسطه افزایش تعداد خودروهای شخصی و وسایل حمل و نقل عمومی در این کلانشهر بوده‌ایم که همین امر لزوم توجه بیشتر به درختان و فضای سبز به عنوان ریه‌های تنفسی شهر را افزایش می‌دهد. بدون شک اگر  در کرج درختان و گیاهان سازگار با اقلیم منطقه کاشت شود می‌توان به حفظ ذخایر آبی این شهر در کنار داشتن شهری سرسبز امیدوار باشیم.
 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد