hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > برج میلاد میزبان تاکسیم تریو می‌شود

برج میلاد میزبان تاکسیم تریو می‌شود

گروه بین المللی تاکسیم تریو (TAKSIM TRIO) از کشور ترکیه با هواداران ایرانی خود در برج میلاد تهران دیدار می‌کند.
گروه بین المللی تاکسیم تریو (TAKSIM TRIO) از کشور ترکیه با هواداران ایرانی خود در برج میلاد تهران دیدار می‌کند.
به گزارش ایرنا، تریو بین المللی «تاکسیم» که یک گروه موسیقی اینسترومنتال از کشور ترکیه است، برای نخستین بار در تاریح 18 دی ماه در برج میلاد روی صحنه می رود. این گروه موسیقی با نام بین المللی TAKSIM TRIOبواسطه غنای تکنیک اعضای خود به شهرتی جهانی دست یافته است.
اعضای گروه را نوازندگانی چون هوسنو شن‌لندیریجی (کلارینت)، آیتاچ دوغان (ساز قانون) و اسماعیل تونچبیلک (باغلاما)تشکیل می‌دهند.
محمود شبیری از تهیه کنندگان این کنسرت درباره این رویداد هنری می‌گوید: حضور آرتیست های بین المللی معمولا بر اساس عیار هنری آنها در ایران اتفاق می افتد. این گروه کنسرت های فراوانی را در سالهای گذشته روی صحنه برده است و انتشار تصاویر این کنسرت ها در ایران باعث شده این گروه طرفداران زیادی را داشته باشد.
به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، نام گروهِ «تاکسیم»، از مشهورترین میدان شهر استانبول یعنی میدان «تاکسیم» گرفته شده و آن ها در سال 2007 اولین آلبوم‌شان را با الهام از فضای این شهر منتشر کرده‌اند. این گروه تا به حال سه آلبوم منتشر کرده‌اند: «تاکسیم تریو » در سال 2007، «تاکسیم تریوی 2» در سال 2013 و «آهی» در سال 2016.
واژه «تریو» در فرهنگ واژگان موسیقی بمعنای سه‌نوازی، سه‌سرایی و یا به معنای یک گروه اجرایی با سه خواننده یا اجرای سازی یا آهنگسازی برای سه صدا و سه ساز آورده شده است.
کنسرت این گروه بین المللی توسط موسسه «رنگین کمان هنر جوان» به تهیه کنندگی محمود شبیری و سپهر برگزار خواهد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد