hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > سعید ملایی: قول می‌دهم در المپیک مدال بگیریم

سعید ملایی: قول می‌دهم در المپیک مدال بگیریم

جودوی ایران سال‌هاست شرایطی خوبی ندارد و در تورنمنت‌های مختلف دست جودوکاران کشورمان از مدال کوتاه مانده و تنها در مواردی تک ستاره‌های ایران خوش درخشیده‌اند. با این حال به نظر می‌رسد روزهای خوبی در انتظار جودوی ایران است. سعید ملایی در رنکینگ فدراسیون جهانی  در سال 2018 به عنوان بهترین جودوکار 81- کیلوگرم دنیا معرفی شد.
​جودوی ایران سال‌هاست شرایطی خوبی ندارد و در تورنمنت‌های مختلف دست جودوکاران کشورمان از مدال کوتاه مانده و تنها در مواردی تک ستاره‌های ایران خوش درخشیده‌اند. با این حال به نظر می‌رسد روزهای خوبی در انتظار جودوی ایران است. سعید ملایی در رنکینگ فدراسیون جهانی  در سال 2018 به عنوان بهترین جودوکار 81- کیلوگرم دنیا معرفی شد. این ملی‌پوش در مسابقات جهانی 2018 جودو در باکو صاحب مدال طلای وزن 81- کیلوگرم شد و طلسم 15 ساله جودوکاران در کسب طلای مسابقات جهانی را شکست. ملایی در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا هم به مدال نقره دست یافت تا شرایط خوبی در این سال میلادی داشته باشد. ملایی در گفت‌وگویی که با خبرنگار «ایران» داشت، درباره شرایط خود و جودوی ایران صحبت کرد. او درباره انتخابش به عنوان بهترین جودوکار 81- کیلوگرم سال 2018 گفت: «در این مدت عملکرد خیلی خوبی داشتم و امتیازهایی که در مسابقات جهانی، بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا و تورنمنت‌های مختلف داشت را کسب کردم و باعث شد تا رتبه اول دنیا در سال 2018 را به دست آورم.»
با تمام این اوصاف جودوی ایران تاکنون در المپیک صاحب مدال نشده. ملایی درباره اینکه آیا می‌تواند اولین مدال آور جودو ایران در المپیک باشد، چنین پاسخ داد: «همه تلاشم را می‌کنم تا این اتفاق خوب بیفتد. البته من اولین نفر نمی‌شوم. چون چند وزن جلوتر از من هستند و ان‌شاء الله آنها مدال می‌گیرند و من بعد از آنها به این مهم می‌رسم. من همه مدال‌ها را دارم و فقط مدال المپیک در ویترین مدال‌هایم کم است. تلاشم را می‌کنم با یک برنامه‌ریزی درست از سال 2019 بتوانم با بدنی سالم و بدون آسیب دیدگی در مسابقات حضور پیدا کنم و نتایج لازم را کسب کنم. هدف اصلی ما المپیک است.» وی درباره برنامه‌های پیش رو نیز توضیح داد: «برنامه مسابقات پیش رو هنوز کاملاً مشخص نیست. چون فدراسیون جهانی، برنامه تمام مسابقات و تورنمنت‌ها در سال 2019 را به فدراسیون اعلام می‌کند و بعد هم این برنامه‌ها در اختیار ما قرار می‌گیرد.» محمد درخشان به خاطر قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از ریاست فدراسیون کنار رفت و محمدرضا عمادی تا برگزاری انتخابات به عنوان سرپرست جایگزین او شد. این قهرمان جودو درباره شرایط فدراسیون پس از تغییرات اخیر گفت: «من از اینکه مدیری مانند آقای درخشان نتوانست به کار خود ادامه دهد، ناراحتم. ایشان سوابق بسیار خوبی در جودو ایران داشت. ما در بازی‌های آسیایی، مسابقات جهانی و تورنمنت‌های مختلف مدال گرفتیم ولی حالا که آقای درخشان به خاطر قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان کنار رفته است، من از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تقاضا دارم که به فدراسیون جودو کمک کنند تا این مسیر خوبی که آغاز شده بود، ادامه پیدا کند و فضا طوری نشود که مشکلاتی به وجود بیاید و دود این مشکلات به چشم ورزشکاران برود.»
ملایی درباره اینکه چه کسانی را شایسته حضور در پست ریاست فدراسیون می‌داند، چنین واکنشی داشت: «من درباره هیچ شخصی نظر نمی‌دهم و امیدوارم هر کسی که لیاقتش را دارد و شایسته ریاست است و نه عاشق میز، بیاید و سکاندار جودو شود. مدیر جدید باید مسیری که ساخته شده را ادامه دهد. چون اگر بخواهیم تغییر مسیر بدهیم، مشکلات دوباره به وجود می‌آید. من قول می‌دهم که در المپیک، من و هم‌تیمی‌هایم بتوانیم مدال بگیریم. »
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد