hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > غذا پس از چند ساعت هضم می‌شود؟

غذا پس از چند ساعت هضم می‌شود؟

متخصصان می‌گویند مواد غذایی باتوجه به عناصر سازنده آن‌ها مدت هضم طولانی‌تر یا کوتاه‌تری در معده خواهند داشت.
آنا نوشت: معده یکی از پیچیده‌ترین و مهم‌ترین اعضای دستگاه گوارشی است. هر غذایی که انسان میل می‌کند در مسیر عبور از دستگاه گوارش وارد معده شده و فرایند جذب ویتامین‌ها و مواد مغذی و دفع سایر قسمت‌های تشکیل دهنده آن ماده خوراکی آغاز می‌شود.
 
باتوجه به نوع مواد غذایی که وارد بدن شده و ترکیب عناصر سازنده آن‌ها مدت هضم طولانی‌تر یا کوتاه‌تر خواهد بود. متخصصان تغذیه همواره برای حفظ سلامتی دستگاه گوارشی و سایر قسمت‌های بدن به مردم توصیه می‌کنند انواع مواد خوراکی مغذی را در زمان و به حجم مناسب مصرف کنند. همچنین فعالیت بدنی روزانه نظیر ورزش کردن به فرایند هضم مواد خوراکی کمک می‌کند و باعث می‌شود قسمت‌های غیرقابل هضم غذای مصرفی زودتر و به شکل راحت‌تری دفع شود. بررسی‌های علمی نشان داده است به طور معمول هضم هر ماده غذایی در بدن حدوداً ۱۲ سال طول می‌کشد. یعنی ممکن است فردی صبحانه و ناهار خود را میل کرده و در حال خوردن شام باشد، ولی هنوز غذایی که هنگام صبح مصرف کرده به طور کامل هضم نشده باشد.
 
مصرف بیش از اندازه غذا‌های چرب، پرنمک، تند، آبمیوه‌های ترش، نوشیدنی‌های گازدار و الکلی، پیاز و شکلات در طولانی مدت به معده آسیب جدی وارد کرده و سلامتی انسان را به خطر می‌اندازد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد