hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > سندرومی که گریبانگیر افراد باهوش می‌‎شود

سندرومی که گریبانگیر افراد باهوش می‌‎شود

یک روانشناس بالینی گفت: مبتلایان به سندروم آسپرگر از بهره هوشی و تمرکز بسیار بالای برخوردار هستند.
به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، ناهید کرمانی دکتری مشاوره خانواده و کودک اظهار کرد: سندروم آسپرگر یکی از انواع مشکلات عصب رشدی است که به دو شکل خود را در افراد نشان می‌دهد. افراد مبتلا به این بیماری به دو دسته افراد باهوش و افرادی با روابط عمومی ضعیف که در برقراری ارتباط با دیگران مشکل دارند، تقسیم می‌شوند.
      این ۴ کار کودک شما را همدل بار می‌آورد     او افزود: سندروم آسپرگر همان بیماری اوتیسم از نوع خفیف است که در دوران بارداری خانم‌ها به دلایل مختلفی از جمله عفونت‌های دوره بارداری، بیماری تیروئید، مشکلات عصبی و ژنتیکی در جنین بروز می‌کند.
  این روانشناس بالینی بیان کرد: کودکان مبتلا به این نوع بیماری از بهره هوشی و تمرکز بسیار بالای برخوردار هستند بنابراین در حل مسائل پیچیده و ریاضیات به خوبی عمل می‌کنند.
  کرمانی گفت: از عوارض این بیماری می‌توان به ضعیف بودن روابط اجتماعی، دوری از اجتماعات و بروز رفتارهای وسواس گونه اشاره کرد که این موضوعات معمولا سبب طرد شدن آن‌ها از جامعه خواهد شد.
  او افزود: منشا اصلی بروز این بیماری همچنان ناشناخته است، اما برای درمان آن از حواس پنجگانه استفاده می‌شود در واقع به کمک این روش‌ها عملکرد اجرای مغز تا حد قابل توجهی افزایش و بهبود می‌یابد، زیرا زمانی که عملکرد اجرای مغز بهبود می آید حافظه فعال نیز بهتر عمل می‌کند و در نتیجه تمام این موارد فرد بیمار تعامل و یادگیری بهتری را خواهد داشت.
      رفتارهایی که باعث ایجاد احساس گناه در کودکان می‌شوند      علاقه کودکان به تلویزیون را چگونه مدیریت کنیم؟     چگونه به کودک زبان دوم یاد دهیم؟      اگر فرزند خردسال دارید این ترفندهای روانشناسی حتما به کارتان می‌آید      ۵ راه پیشگیری از عرق‌سوز شدن بچه‌ها در روزهای گرم                                 کد خبر 608458
امتیاز: (از رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد