hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > فراموشی کرونا در شور و حال انتخابات اردبیل/۳۱ بیمار بستری شدند

فراموشی کرونا در شور و حال انتخابات اردبیل/۳۱ بیمار بستری شدند

روزهای نارنجی کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد به طوری که آمار بستری همزمان بیماران کرونایی نشان می دهد که ۱۶۱ نفر همچنان در بیمارستان های استان تحت مراقبت قرار دارند.
​شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از جان باختن یک بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر استان اردبیل روزهای شکننده کرونایی را تجربه می‌کند به طوری که ۵۲ نفر از هم استانی‌هایمان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری بوده که حال عمومی آنان وخیم گزارش شده است.
‎ وی با اشاره به بستری ۱۶۱ بیمار در بیمارستان‌های استان اردبیل، ادامه داد: در ۲۴ ساعته گذشته ۳۱ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند که با این روند همچنان شاهد آمار افزایش بستری در چند روز اخیر هستیم و ضروری است تا مردم در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بهبودی نسبی و ترخیص ۴۶ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در اردبیل خبر داد و گفت: امیدواریم با افزایش آمار بهبود یافتگان در هفته اخیر ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نیز افزایش یابد.
حبیب زاده با تشریح وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان اردبیل، تصریح کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل و خلخال در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های پارس آباد، مشگین شهر، گرمی، بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.
نگران تبعات سهل انگاری‌های بهداشتی در ستادهای انتخاباتی هستیم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در هفته‌های اخیر شیوع این بیماری به داخل خانه‌ها کشیده شده به طوری که تمامی اعضای خانواده به این بیماری مبتلا می‌شوند که این امر نشان دهنده قدرت سرایت این بیماری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منازل است.
حبیب زاده از افزایش آمار بیماران کرونایی در هفته‌های آینده ابراز نگرانی کرد و گفت: احتمال عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ستادهای انتخاباتی وجود دارد و با وجود هشدارهای لازم به رؤسای ستادها در خصوص استفاده از ماسک متأسفانه بررسی‌ها نشان دهنده عدم رعایت فاصله‌های اجتماعی است.
وی به پروتکل‌های بهداشتی در روز انتخابات اشاره کرد و افزود: فاصله گذاری اجتماعی (حداقل رعایت فاصله ۱.۵ تا دو متر با دیگر افراد) در شعب اخذ رأی ضروری است و استفاده از ماسک در صفوف و شعب اخذ رأی برای تمامی افراد الزامی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اضافه کرد: توصیه می‌شود که افراد برای رأی دادن حتماً از خودکار شخصی استفاده کنند و در زمان رأی‌گیری و شمارش آرا نیز تهویه مناسبی برای محیط پیش‌بینی شده باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد