hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۶ درصد اصفهانی‌ها واکسن نوبت اول را دریافت کردند/۳۵ درصد سالمندان در انتظار دریافت واکسن

۶ درصد اصفهانی‌ها واکسن نوبت اول را دریافت کردند/۳۵ درصد سالمندان در انتظار دریافت واکسن

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: حدود شش درصد از مردم استان واکسن نوبت اول و حدود دو درصد نیز واکسن نوبت دوم را دریافت کرده‌اند، ۳۰ تا ۳۵ درصد از سالمندان نیز در انتظار دریافت واکسن کرونا هستند.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت و روند واکسیناسیون در استان اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر زمان نوبت دوم واکسن افرادی که نوبت اول را دریافت کرده‌اند رسیده است حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد سالمندان در استان اصفهان واکسینه شده‌اند و حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد از این گروه همچنان در انتظار دریافت واکسن کرونا ویروس هستند.

وی در خصوص تحویل محموله جدید واکسن به اصفهان، تصریح کرد: واکسنی که در هفته جاری به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اختصاص داده شد، برای نوبت دوم واکسن بوده و امیدواریم در هفته آینده محموله واکسن‌های جدید برای تزریق نوبت اول واکسن سایر گروه‌های هدف به دست ما برسد تا برنامه واکسیناسیون با سرعت بیشتری در استان انجام شود.

تأخیر در دوز دوم واکسیناسیون سالمندان جای نگرانی ندارد

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با تاکید بر این که واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ سال به بالا هنوز در استان شروع نشده است، اضافه کرد: واکسن‌های موجود تنها برای انجام نوبت دوم سایر گروه‌های هدف است و برای شروع واکسیناسیون گروه هدف بعدی نیاز به دریافت واکسن‌های جدید داریم.

وی در با توضیح این که تأخیر در تزریق دوز دوم واکسن در سالمندان جای نگرانی ندارد، خاطرنشان کرد: اکثر سالمندان واکسن آسترازنکا دریافت کرده‌اند که زمان دریافت نوبت دوم این نوع از واکسن کرونا ویروس حدود سه ماه بعد است و باید در تیرماه واکسیناسیون آن‌ها انجام شود که قطعاً تا آن موقع واکسن‌های جدید برای انجام واکسیناسیون در دسترس است، همچنین تأخیری که برای انجام نوبت دوم واکسیناسیون سایر گروه‌ها پیش آمده در اثربخشی واکسن تأثیری ندارد.

فدایی در پاسخ به این که آیا تفاوت نوع واکسن در نوبت اول و دوم برای انجام واکسیناسیون یک فرد امکان‌پذیراست، اظهار کرد: وزارت بهداشت در حال بررسی این مسئله است و هنوز این موضوع به درستی روشن نیست و باید منتظر پاسخ وزارت بهداشت در این مورد باشیم.

وی در خصوص آمار واکسیناسیون در استان اصفهان، افزود: حدود شش درصد از مردم استان واکسن نوبت اول و حدود دو در صد نیز واکسن نوبت دوم را دریافت کرده‌اند و هنوز تا رسیدن به انجام واکسیناسیون حدود ۷۰ درصدی جامعه و آسودگی خاطر در خصوص کاهش مرگ‌ومیر و کنترل شیوع این بیماری راه بسیاری را در پیش داریم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد