hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نشانه های سرطان پانکراس

نشانه های سرطان پانکراس

متخصصان انگلیسی می‌گویند سرطان پانکراس را می‌توان با توجه به علائم آن سریع تشخیص داد.

سرطان پانکراس گرچه به اندازه سایر سرطان‌ها رایج نیست اما بسیار کشنده است. متاسفانه از دهه ۹۰ میلادی تاکنون شمار افراد مبتلا به این سرطان ۶ برابر شده است. با این حال، شناسایی به موقع سرطان می‌تواند خطر مرگبار بودن آن را کاهش دهد.
یکی از راه‌های تشخیص سرطان پانکراس، توجه به علائم آن است. به طور معمول، همزمان با رشد تومور سرطانی از جنبه اندازه، علائم بیماری در فرد بروز می‌کند. با این حال، افراد ممکن است به این علائم بی توجه باشند.
انجمن سرطان پانکراس انگلیس تاکید دارد افراد در صورت مشاهده علائم سرطان پانکراس باید در اسرع وقت به پزشک عمومی مراجعه کنند. یکی از علائم رایجی که نشان دهنده ابتلا به این سرطان است مشکلات مرتبط با سوء هاضمه است. در این حالت فرد درد و سوزش در قفسه سینه خود احساس می‌کند.
همچنین این سوء هاضمه می‌تواند باعث بروز مزه تلخ و ناخوشایند در دهان شود. اگر از جمله افرادی هستید که به طور مداوم از سوء هاضمه رنج می‌برید (برای چهار هفته مداوم یا بیشتر)، مراجعه به پزشک ضروری است. متاسفانه به دلیل آنکه سوء هاضمه یک علامت رایج در بسیاری از افراد است، بیماران کمتر به آن توجه کرده و به پزشک مراجعه نمی‌کنند.
سرطان پانکراس در افراد می‌تواند به همراه ناراحتی در شکم که به پشت نیز تسری پیدا می‌کند دیده شود. بسته به افراد ممکن است این درد به صورت دائمی باشد و یا درد به طور متناوب در فرد بروز کند. در برخی افراد زمانی که دراز می‌کشند درد‌ها تشدید شده و زمانی که نشسته و رو به جلو خم می‌شوند درد از بین می‌رود.
انجمن سرطان پانکراس انگلیس می‌گوید اگر از جمله افراد بالای ۶۰ سال هستید که از کاهش وزن بی دلیل و درد شکم رنج می‌برید، مراجعه به پزشک عمومی ضروری است. پزشک می‌تواند با انجام آزمایش فوری سی تی اسکن و یا اسکن با امواج فراصوت (اولترا ساند اسکن) وجود سرطان پانکراس در فرد را تشخیص دهد.
سرطان پانکراس
کاهش وزن بی دلیل که یکی از علائم ابتلا به سرطان پانکراس است غالباً به همراه حالت تهوع که می‌تواند منجر به استفراغ شود نیز بروز می‌کند. مشکلات گوارشی دیگر مانند ابتلا به اسهال و یا یبوست می‌تواند از دیگر علائم ابتلا به این سرطان باشد.
مشکلات گوارشی در بیماران مبتلا به سرطان پانکراس به دلیل آن بروز می‌کند که این غده نقشی مهم در هضم غذا ایفا می‌کند. در حقیقت در روند هضم غذا غده پانکراس آنزیم‌های لازم برای تجزیه و شکستن قندها، چربی ها و نشاسته را تولید می‌کند.
زمانی که یک تومور در پانکراس در روند کار آن ایجاد اختلال کند، فرد به سرعت احساس سیر شدن می‌کند. همچنین نفخ شکم، آروغ و خروج گاز‌های نامطبوع معده از دیگر علائمی است که در این بیماران دیده می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد