hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > حجامت بهتر است یا اهدای خون؟

حجامت بهتر است یا اهدای خون؟

پزشک فوق تخصص خون و آنکولوژی اطفال گفت: بسیاری از بیماران نیازمند دریافت خون هستند و حجامت به غلط جایگزین اهدای خون نشود.
بیژن کیخائی فوق تخصص خون و آنکولوژی اطفال گفت: بسیاری از بیماران نیازمند دریافت خون هستند و خوزستان یکی از استان‌های تالاسمی خیز کشور است و این بیماران و همچنین بیماران سرطانی  به دریافت مستمر خون نیاز دارند.
او افزود: با توجه به  آمار  بالای تصادفات در خوزستان  واینه این استان از نظر تامین خون استان‌های همجوار را هم پوشش می‌دهد، بیماران تصادفی هم به خون نیاز دارند. در برخی جراحی‌های دیگر هم ممکن است بیماران به خون نیاز پیدا کنند بنابراین نیاز به خون همیشگی است و جایگزینی برای خون وجود نداشته و  تنها راه کمک به آنها  اهدای خون است.
کیخائی در خصوص  شرایط اهدای خون بیان داشت: افراد ۱۸ تا ۶۰ سال سالم و دارای وزن بالای ۵۰ کیلوگرم می‌توانند خون اهدا کنند. هر فرد نیز می‌تواند حداقل هر 3 ماه یک بار خون اهدا کند.
پزشک فوق تخصص خون و آنکولوژی اطفال با بیان اینکه حجامت به غلط جایگزین اهدای خون شده است در حالی که نباید جای اهدای خون را بگیرد، تصریح کرد: بهترین درمان برای افرادی که غلظت خون دارند، اهدای خون است، اما برخی به جای اهدای خون، حجامت می‌کنند در حالی که حجامت نمی‌تواند غلظت خون را کاهش دهد.
او با اشاره به اینکه کسانی که حجامت کرده اند، حداقل تا ۳ ماه نمی‌توانند خون اهدا کنند، ادامه داد: قبل از انجام فرآیند اهدای خون بررسی‌های لازم از افراد انجام و در شرایط خاص، خون در اختیار بیماران نیازمند قرار می‌گیرد.
کیخائی اظهار داشت: کرونا از طریق اهدای خون منتقل نمی‌شود و در این زمینه جای نگرانی نیست. مردم می‌توانند با خیال راحت نسبت به اهدای خون اقدام کنند و نیازمندان خون، چشم انتظار اهداکنندگان هستند بنابراین از افرادی که توان اهدای خون دارند می‌خواهیم نسبت به نجات جان بیماران اقدام کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد