hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > بازی شروع شد

بازی شروع شد

مسابقه امروز مقابل فلسطین می‌تواند پایان جدل کی‌روش و منتقدانش بر سر رویای فوتبال ایران در جام ملت‌ها باشد، در حالی که تنها 14 روز تا اولین بازی تیم ملی در این جام فاصله است.



اولین بازی تدارکاتی تیم‌ملی در اردوی قطر، عصر امروز مقابل تیم‌ملی فلسطین برگزار می‌شود تا شاگردان کی‌روش بیش از پیش برای نخستین دیدار خود مقابل یمن آماده شوند. تیم ملی ایران که برای برپایی آخرین اردوی آماده‌سازی خود از یک هفته قبل در قطر به‌سر می‌برد، عصر امروز از ساعت16:30 به وقت تهران در ورزشگاه دحیل به مصاف فلسطین خواهد رفت. فلسطین یکی از 24تیم حاضر در جام‌ملت‌هاست که در گروهB این رقابت‌ها با تیم‌های استرالیا، اردن و سوریه همگروه شده است.
حمله فلسطین به گروه ایران
سابقه نشان داده کارلوس کی‌روش در آخرین بازی‌های دوستانه پیش از تورنمنت‌ها تلاش می‌کند با استفاده از تعداد بیشتری از بازیکنانش آخرین آزمون‌ را برای آنها برگزار کند؛ هرچند هم‌اکنون تیم‌ملی با مصدومیت‌های زیادی روبه‌روست و لااقل در این بازی خیلی از شاگردان کی‌روش فرصت حضور در میدان را نخواهند داشت. مهم‌ترین غایب این بازی علی کریمی است که همیشه مورد توجه کی‌روش بوده اما مصدومیت‌های متوالی او را از ترکیب تیم‌ملی دور کرده و در این بازی نیز با وجود اینکه در اردوی قطر حضور دارد به‌احتمال فراوان غایب خواهد بود. فلسطین نخستین حریف تدارکاتی ایران در قطر خواهد بود و دومین بازی نیز یک هفته بعد در مقابل قطر برگزار می‌شود تا ایرانی‌ها با همین 2بازی دوستانه، اردوی قطر را به پایان برسانند. این در حالی است که فلسطینی‌ها در این زمینه فعال‌تر از ایران خواهند بود و بعد از این بازی با 2همگروهی دیگر ایران نیز روبه‌رو خواهند شد. فلسطین 4بازی دوستانه در قطر برگزار می‌کند که یمن و عراق -همگروهی‌های ایران در گروهD- نیز در لیست حریفان آینده فلسطین دیده می‌شوند.
7گل با کی‌روش و ستاره‌های بازنشسته
ایران و فلسطین آخرین‌بار 13مهر1390 در ورزشگاه آزادی مقابل یکدیگر قرار گرفتند که این دیدار هم یک بازی دوستانه و تدارکاتی برای حضور در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی2014 بود. در آن روزها کارلوس کی‌روش به‌تازگی سرمربیگری ایران را پذیرفته بود و این یکی از نخستین بازی‌های تیم‌ملی تحت هدایت او محسوب می‌شد که با 7گل به سود ایران تمام شد. نتیجه‌ای که صدای برخی از رسانه‌های سیاسی را هم در آورد که چرا با تیم مظلوم فلسطین مدارا نکرده‌اید. کی‌روش در آن بازی با ترکیب علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، مازیار زارع، احسان حاج‌صفی، حسین ماهینی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، علی کریمی، محمدرضا خلعتبری، محمد قاضی و میلاد میداوودی به مصاف حریف رفت و در نیمه دوم شهاب گردان، محسن مسلمان، مجتبی جباری، کریم انصاری‌‌فرد، پژمان نوری، جواد کاظمیان و غلامرضا رضایی را نیز به میدان فرستاد؛ اسامی جالبی که نیمی از آنها کفش‌ها را آویزان کرده و از فوتبال رفته‌اند اما کی‌روش هنوز سرمربی تیم‌ملی است و بعد از 8سال حالا امیدوارترین تیم ادوار اخیر ایران را در جام‌ملت‌های آسیا هدایت می‌کند.
کی‌روش: منتقدان می‌خواهند اعتبار ما را مختل کنند
سرمربی تیم ملی فوتبال در مقابل انتقادهایی که از او شده پیامی صادر کرد. ملی‌پوشان این روزها در قطر و در آخرین اردوی آماده‌سازی پیش از جام‌ملت‌ها سخت مشغول تمرین هستند، درحالی‌که در ایران سوژه جدیدی برای تقابل هواداران و منتقدان کارلوس کی‌روش ایجاد شده است؛ ماجرای اینکه ایران مدعی اصلی قهرمانی است یا حتی اگر به نیمه‌نهایی هم برسد کار بزرگی کرده است. مجادله در فضای مجازی به‌سختی پیرامون این مسئله جریان دارد و حالا کی‌روش هم در اینستاگرام پستی منتشر کرده و به‌نوعی به منتقدان طعنه زده است. در متن این پست آمده: «در چند سال اخیر ما به تمامی سختی‌ها و ‌مشکلات عادت کرده‌ایم. این مشکلات منبع الهام ما بوده‌اند تا قوی‌تر و ‌بهتر شویم اما اخیرا ما حملات متفاوتی را در مقابل خود دیده‌ایم که قصد دارند اعتبار ما را مختل کرده و‌ زحمات و‌ موفقیت‌های ما را زیر سؤال ببرند.
این دقیقا علتی است که ما باید از خودمان بیشتر طلب کنیم، شدیدا و‌ سرسختانه پشت عقاید و باورهایمان بایستیم. باید در کنار هم مقاومت کنیم و متحد باشیم. (کادر و ‌بازیکنان)»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد