hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > سرقت گوشی برای ارسال به خارج از کشور

سرقت گوشی برای ارسال به خارج از کشور

پنج ‌نفر از سارقان گوشی‌های تلفن همراه که پس از دستگیری به بیش از ١٥٠ سرقت در مناطق مختلف شهر تهران اعتراف کردند دستگیر شدند.
در پی وقوع سرقت‌های مشابه موبایل‌قاپی در مناطق مختلف شهر تهران با ظاهری مشابه و یکسان، پرونده‌ای در این‌باره در اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ برای شناسایی و دستگیری این گروه از سارقان در دستور کار قرار گرفت .
با انجام اقدامات ویژه پلیسی و در بررسی اظهارات تعدادی از مالباختگان و نهایتا انجام چهره‌نگاری و به‌دست آمدن تصاویر اولیه از سارقان، کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی اطمینان پیدا کردند که گروهی از سارقان جوان با میانگین سنی ٢٠ تا ٢٥ ساله با استفاده از انواع موتورسیکلت در رنگ‌های مختلف در مراکز و مناطق پرتردد و شلوغ شهر تهران ازجمله بازار، شوش و مولوی اقدام به سرقت می‌کنند؛ همچنین در چهره‌نگاری صورت‌گرفته و اظهارات مالباختگان درخصوص گویش و لهجه سارقان، بررسی فرضیه انجام سرقت‌ها توسط گروهی از سارقان غیر ایرانی در دستور کار قرار گرفت و  درنهایت کارآگاهان موفق به شناسایی گروهی پنج‌نفره از سارقان با تابعیت یکی از کشورهای همسایه در شرق کشور شدند . سرانجام با شناسایی مخفیگاه سارقان در حوالی منطقه دروازه غار تهران، کارآگاهان اداره هجدهم با اطمینان از حضور تمامی اعضای گروه در مخفیگاه‌شان، آنها را دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند. با دستگیری متهمان و در همان تحقیقات اولیه مشخص شد که این پنج متهم به‌صورت غیر قانونی وارد کشور شده‌اند و طی فعالیت مجرمانه خود از ابتدای ‌سال جاری تاکنون در قالب گروه‌های یک یا دو موتوره در سطح شهر تهران اقدام به انجام ده‌ها فقره سرقت کردند .
متهمان در بازجویی‌ها به سرقت بیش از ١٥٠ دستگاه گوشی تلفن همراه اعتراف کردند. اعضای این گروه از سارقان گوشی‌های سرقتی  را به قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی آنها به فروش می‌رساندند و ده‌ها دستگاه از گوشی‌های سرقتی توسط اعضای آن به خارج از کشور انتقال داده شد .
در بازرسی از مخفیگاه متهمان، ده‌ها دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه کشف شد و در ادامه بیش از ٢٥ مالباخته شناسایی و به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند. متهمان پرونده نیز با قرار قانونی صادره از سوی دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه ٣٤ تهران، برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند .
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد