hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > امسال آنفلوانزای پرندگان دیده نشده است

امسال آنفلوانزای پرندگان دیده نشده است

آنفلوآنزا یا آنچه به صورت عامیانه آنفولانزا یا انفولانزا خوانده می‌شود بیماری ویروسی است که در شکل‌ها و نوع‌های گوناگون انسان و حیوانات را درگیر می‌کند.
هر ساله در فصل سرما یکی از حادترین درگیری‌های پرورش دهندگان پرندگان و مردم، شیوع و نگرانی از شیوع آنفولانزای پرندگان است. به صورتی که گاهی پیدا شدن لاشه یک پرنده با دامن زدن به شایعات و یا احتمال ابتلا به انفولانزای مرغی، یک منطقه را درگیر اقدامات ضربتی و قرنطینه و حتی معدوم کردن مرغ و پرندگان پرورشی می کند.
خطر شدید ابتلای انسان به نوع خاصی از ویروس آنفلوآنزا که H5N1 نامیده می شود، پیگیری اخبار این حوزه را برای مردم حساس کرده است. در همین زمینه امروز معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفته است: از آغاز سال 97 تا امروز با رعایت ضوابط بهداشتی گزارشی از آنفولانزا فوق حاد پرندگان در کشور گزارش نشده است.
به گزارش ایرنا، علی صفر ماکنعلی افزود: انفلونزا فوق حاد پرندگان در سال جاری با برنامه ریزی های سازمان دامپزشکی و رعایت ضوابط بهداشتی و ایمنی در سطح مرغداری های کشور کنترل و مهار شده است. 
وی با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک به 100 واحد در کشور درگیر آنفلونزای فوق حاد پرندگان بودند، ادامه داد: کنترل این بیماری و عدم مشاهده و گزارش آن در سطح مرغداری ها در حالی است که سال قبل تنها در استان قزوین بدنبال شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پنج میلیون قطعه جوجه و مرغ معدوم شدند. 
این مسئول گفت: با اقدامات کنترلی انجام شده در راستای پیشگیری از این بیماری و همچنین برنامه توسعه مرغداری های کشور، تولیدات صنعت طیور 20 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد