hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > درگذشت شاهرودی؛ تایید یا تکذیب؟

درگذشت شاهرودی؛ تایید یا تکذیب؟

رویداد ایران - از زمان شدت گرفتن بیماری رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر فوت هاشمی شاهرودی در زمان های گوناگون در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده است.
فوت شاهرودی کلید واژه ای بود که برخی با آن خبر درگذشت وی را منتشر می کردند اما در همان زمان ایشان در گفتگویی اعلام کرده بود:« یک سال است مبتلا به مشکلی در روده شده بودم. بعد از مدت ها مشخص شد غده در روده بزرگ است؛ بنابراین به اطبا مراجعه کردم. البته دوستان اصرار می کردند برای معالجه به خارج از کشور بروم که من قبول نکردم. من در مشهد و تهران به دکتر مراجعه کردم و در بیمارستان ساسان دو عمل جراحی داشتم که بعد از مدتی مشکل دیگری در کلیه چپ من ایجاد شد که پزشکان بر سر معالجه من دچار اختلاف نظر شدند. برخی از آنها بر عمل جراحی اصرار داشتند و برخی اعتقاد به جراحی نداشتند. بالاخره به دلیل غده دوم که بزرگ شده بود، مجبور شدم عمل کنم و این عمل را در بیمارستان ساسان انجام دادم.»
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داده بود: «همین اختلاف نظرهای پزشکان باعث شد هم بستگان و هم پزشکان اصرار کنند معالجه را در خارج از کشور دنبال کنم که به همین دلیل مدارک پزشکی به خارج از کشور فرستاده شد.»
اما بار دیگر اخباری با تیتر درگذشت شاهرودی در برخی کانال ها منتشر شد و در پی آن برخی پایگاه های خبری محلی در قم  از شدت گرفتن بیماری آیت الله هاشمی شاهرودی و نامساعد بودن حال ایشان خبر داده بودند.
اما فوت آیت الله هاشمی شاهرودی چندین بار در سال 1397 در سرتیتر اخبار قرار گرفت و به فاصله کوتاهی از سوی خانواده ایشان و روابط عمومی مجمع تشخیص تکذیب شد.
اما غیبت طولانی وی در جلسات مجمع و منتشر نشدن اخبار دقیق از وضعیت جسمی وی زمینه گمانه زنی ها پیرامون بیماری آیت الله هاشمی شاهرودی را افزایش داد. ساعاتی قبل هم یک سایت محلی به نام قم نیوز و سپس ایسنا به نقل از منابع آگاه از وخامت حال سید محمود هاشمی شاهرودی خبر دادند.
تا این لحظه خبر موثقی از شرایط واقعی بیماری و روند درمانی از سوی افراد شناخته شده اعلام نشده است و همین موضوع بازار گمانه زنی و شایعات در فضای مجازی را داغ کرده است.
هشتگ هایی با عنوان فوت شاهرودی، درگذشت شاهرودی و نظایر آن در توییتر، اینستاگرام و فیس بوک فراگیر شده است.
اما در کشور ما معمولا در موارد گوناگون اطلاع رسانی قطره چکانی سبب گسترش شایعات و سوق دادن مردم به سوی شبه رسانه ها می شود.
با توجه به همین موارد رویداد ایران اخبار تکمیلی را به محض دریافت در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد