hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تعطیلی اتوبوس‌های شیراز از زبان رانندگان و بهره‌برداران؛ شهرداری یارانه اتوبوس‌ها را پرداخت نکرده است

تعطیلی اتوبوس‌های شیراز از زبان رانندگان و بهره‌برداران؛ شهرداری یارانه اتوبوس‌ها را پرداخت نکرده است

ماجرای تعطیلی اتوبوس‌های شیراز همچنان ادامه دارد در حالی که بهره‌برداران و رانندگان صحبت‌هایی خلاف اظهارات معاون شهردار دارند.
ماجرای تعطیلی اتوبوس‌های شهری در برخی از نقاط کلانشهر شیراز که از صبح امروز شروع شده بود، همچنان ادامه دارد علی رغم اینکه معاون حمل‌ونقل شهردار شیراز صبح امروز در گفت‌وگو با تسنیم از حل مشکل سخن گفته بود.
بر این اساس از صبح امروز برخی از خطوط اتوبوس شهر شیراز کار خود را تعطیل کردند. مسعود طهماسبی، معاون حمل‌ونقل شهردار شیراز این مشکل را به زمین بهره‌برداران و رانندگان انداخت و از حل مشکل سخن گفت.
به گفته وی شهرداری کل ناوگان اتوبوس‌رانی را به بخش خصوصی واگذار کرده که به آنها بهره‌بردار گفته می‌شود، تعدادی از رانندگان خودشان بهره‌بردار هستند و تعدادی از بهره‌برداران نیز اتوبوس را به رانندگان می‌دهند، اکنون بین بهره‌برداران و رانندگان در زمینه پرداخت حقوق اختلاف نظر پیش آمده بود. 
معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز می‌گوید: امسال حقوق رانندگان را 50 درصد افزایش دادیم اما ظاهرا برخی از بهره‌برداران حقوق رانندگان را پرداخت نکرده بودند که همین امر مشکل‌ساز شده بود. 
این در حالی است که بهره‌برداران و رانندگان سخنانی خلاف آنچه معاون شهردار گفته است، می‌گویند. آقای عرفان‌منش به عنوان یکی از بهره‌برداران در  گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: قرارداد ما با شهرداری هزینه - درآمد است، یعنی طبق قرارداد تمام هزینه‌های اتوبوس با بهره‌بردار است شهرداری هم موظف است که مابه تفاوت قیمت را پرداخت کند.
وی در توضیح بیشتر این موضوع می‌‌افزاید: شهرداری لیستی از همه اجزای اتوبوس تهیه کرده است و در اختیار دارد، حال اگر به طور مثال هزینه یک اتوبوس 200 میلیون تومان شود اما درآمد آن 100 میلیون باشد، شهرداری مابه تفاوت آن را در قالب یارانه یا به صورت نقدی یا بیمه ماشین یا لاستیک پرداخت می‌کند.
به گفته این بهره‌بردار وجوداینکه هزینه‌ها زیاد شده اما یارانه شهرداری تغییر نکرده و 15 ماه است که این موضوع را پیگیری کردیم اما نتیجه نداشته است. عرفان‌منش معتقد است که باید یارانه شهرداری نیز حداقل یک برابر زیاد شود نه اینکه نصف شود.
وی با بیان اینکه 15 ماه است با وجود همه این مشکلات یک ثانیه خدمت‌رسانی به خاطر مردم شهر تعطیل نشده است، افزود: سزاوار نیست که بدون اطلاع نماینده‌های بهره‌بردار  شهرداری در لیست هزینه‌ها دست ببرد و در آخر مشکل را به گردن راننده و بهره‌بردار بیندازد.
محمود خارچینه راننده اتوبوس 75 شیراز نیز در توضیح مشکل به تسنیم می‌گوید: قرار بود که حقوق رانندگان را روزی 150 هزار تومان حساب کنند اما هنوز به قیمت سال 98 حساب می‌کنند و یک سال است که تغییری در حقوق نداده‌اند.
به گفته وی وقتی رانندگان به بهره‌برداران اعتراض می‌کنند آنها می‌گویند باید شهرداری یارانه را پرداخت کند اما عدم پرداخت یارانه توسط شهرداری سبب شده که حقوق ما نیز به نرخ سال گذشته حساب شود.
براساس گفته این راننده اتوبوس تمام خطوطی که در مسیر احمدی نو شیراز بودند، امروز تعطیل کردند و خواهان این هستند که با رانندگان مطابق قوانین اداره کار رفتار شود و پرداخت حقوق ما نیز بر اساس اداره کار باشد.
خارچینه می‌گوید: شهرداری اعلام کرده که 50 درصد حقوق رانندگان را زیاد کرده اما در سال 1400 هیچ افزایش حقوقی نداشتیم در حالی که همه هزینه‌های زندگی زیاد شده است.
علیزاده، رئیس هیئت مدیره اتحادیه اتوبوسداران شیراز نیز در گفت‌وگو با تسنیم حق را با بهره‌بردار و راننده می‌داند. به گفته وی لوازم یدکی به شدت گران شده و حقوق راننده هم 50 درصد بیشتر شده و مسافر هم نیست قرار بوده که شهرداری هم یارانه بدهد اما با تاخیر پرداخت کرده است.
براساس گفته‌های وی شهرداری امسال اصلا یارانه پرداخته نکرده است علاوه بر آن شهرداری در تهیه لیست هزینه نیز 6 ماه بهره‌برداران را معطل کرده و پس از این بدون اینکه اتوبوس را ببیند خودشان لیست هزینه را تهیه کرده است. 
رئیس هیئت مدیره اتحادیه اتوبوسداران شیراز می‌گوید: درخواست ما این است که شهرداری مخفیانه کار نکند و براساس قرارداد نوشته شده رفتار کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد