hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ضاربان محیط بان اصفهانی دستگیر شدند/ ۲ شکارچی مسلح متواری هستند

ضاربان محیط بان اصفهانی دستگیر شدند/ ۲ شکارچی مسلح متواری هستند

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان از دستگیری دو ضارب چماق بدست که محیط بان پارک ملی قمیشلو را مصدوم کرده بودند، خبر داد.
​ دو شکارچی غیرمجاز عصر روز چهارشنبه پنجم خرداد ماه در حالی که در تعقیب و گریز آهوها در پناهگاه حیات وحش و پارک ملی قمیشلو بودند، با محیط بان رضاقلی خسروی درگیر شدند و با ضربات شدید چوب و چماق این محیط بان را از ناحیه سر مصدوم کرده و متواری شدند.
این محیط بان اندکی بعد به بیمارستان شاهین‌شهر منتقل و بستری شد. بر اثر ضربات شدید سر و بینی محیط بان شکسته بود و با توجه به شدت ضرباتی که به سر او وارد شده بود و احتمال آسیب مغزی وجود داشت مورد آزمایش قرار گرفت.
در همین پیوند فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طبق نتیجه آزمایشات انجام شده، این محیط بان جز شکستگی از ناحیه سر و بینی، مشکل خاصی ندارد.
وی اضافه کرد: دو شکارچی غیرمجاز که اقدام به ضرب و جرح محیط بان خسروی کرده بودند، دستگیر شدند و پرونده آنها در مراجع قضائی در حال رسیدگی است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در هفته‌های اخیر شاهد هستیم وحوش علفخوار به دلیل خشکسالی شدید و فراگیر، برای یافتن آب و غذا به مزارع اطراف پارک پناه می‌برند و این امر برخی از متخلفان شکار و صید را به تعدی به مناطق حفاظت شده ترغیب می‌کند.
۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری، حدود ۲۱ روز پیش نیز در حادثه‌ای مشابه درگیری مسلحانه شکارچیان غیرمجاز با محیط بانان به مصدوم شدن دو محیط‌بان منجر شد؛ در این حادثه سه موتورسیکلت هرکدام با دو سرنشین برای شکار به دنبال آهوهای پارک ملی قمیشلو بودند که محیطبانان متوجه حضور آنها شدند و در جریان تعقیب و گریز و تیراندازی متخلفان به خودروی محیط‌بانان و ناهمواری منطقه، خودرو پیکاپ واژگون و دو محیط بان مصدوم شدند.
جمشیدیان در این باره نیز اظهار داشت: متخلفان که به سلاح گرم مجهز بودند پس از درگیری متواری شدند. این افراد نیز شناسایی شدند و تلاش‌ها برای دستگیری آنها ادامه دارد.
پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو با مساحت ۱۱۳ هزار هکتار، یکی از قدیمی ترین مناطق حفاظت شده در سطح جهان است که دارای ۲۸ گونه پستاندار، ۸۱ گونه پرنده، دو گونه دوزیست و ۳۱ گونه خزنده است. قمیشلو مامن گونه شاخص "قوچ اصفهان" است که به عنوان نماد حیات وحش جانوری این استان معرفی و ثبت شده است. پارک ملی قمیشلو ۳۰ محیط بان دارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد