hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کردستان| زمستان سفید کردستان در راه است

کردستان| زمستان سفید کردستان در راه است

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: بارش‌های فصل زمستان برای این استان با توجه به خروجی مدل‌های پیش‌یابی، بیشتر از نرمال بارش، با زمستانی سفیدتر پیش‌بینی‌شده است.


 رحیم صدیقی اظهار داشت: با توجه به خروجی مدل‌های پیش‌یابی، پیش‌بینی فصلی مرکز ملی اقلیم‌شناسی مشهد و مرکز ملی اروپایی در بازه زمانی 10 آذر تا 9 اسفند (دسامبر 2018 تا فوریه 2019) برای استان کردستان بارش‌ها به‌ویژه برای اغلب مناطق بخصوص نوار غربی و شمال غربی بیشتر از نرمال پیش‌بینی‌شده است.

او اضافه کرد: در این بازده زمانی برای اغلب نواحی استان کردستان دمای هوا نرمال با گرایش افزایش نسبت به نرمال را نشان می‌دهد. مدیرکل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه با توجه به پیش‌بینی‌های که از قبل شده بود مجموع بارش‌های فصل پاییز تاکنون در استان مناسب بوده است، گفت: میانگین نزولات جوی در تمام شهرستان‌های این استان در سال زراعی جاری روندی صعودی دارد.

او یادآور شد: در سال زراعی جاری تمام شهرستان‌های استان شاهد افزایش نزولات جوی بودند بطوریکه کمترین رشد به نسبت سال گذشته با 39 درصد در شهرستان سقز و بیشترین آن در شهرستان قروه با 444 درصد (4.5 برابر) بوده است.

صدیقی تأکید کرد: همچنین این روند رشد در مقایسه با میانگین بلندمدت ایستگاه‌های هواشناسی استان نیز روند رو به رشد داشته که بیشترین میزان با 100 درصد در مریوان و کمترین با 22 درصد در سنندج به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی کردستان افزود: در آمار منتهی به نیمه اول آذرماه جاری به‌صورت میانگین در استان کردستان حدود 200 میلی‌متر بارندگی روی‌داده که به نسبت 84 میلی‌متر سال قبل از رشد 136 درصدی برخوردار شده است.

او اضافه کرد: همچنین در مقایسه با میانگین مشابه بلندمدت این روند وضعیت رو به رشدی شامل 59 درصد به نسبت 55 میلی‌متر بارش روی‌داده را نشان می‌دهد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد