hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مظنه پیشنهادی آپارتمان در مناطق مختلف تهران

مظنه پیشنهادی آپارتمان در مناطق مختلف تهران

بر اساس گزارشات حجم معاملات در بازار مسکن در اردیبهشت ماه به حدود یک سوم ماه‌های مشابه رسیده و قیمت‌ها نسبت به اواخر سال گذشته ۵ درصد پایین آمده است.
 این روز‌ها چهار بازار رقیب در ایران با ثبات نسبی همراه هستند. معاملات نوسان‌گیران در بازار‌های ارز و طلا به شدت کاهش یافته و بازار مسکن نیز در رکود به سر می‌برد. بورس نیز به روند نزولی خود که از اواسط سال گذشته شروع شده ادامه می‌دهد. همچنین بازار ارز‌های دیجیتال پس از ریز‌های اخیر بیت کوین و شکستن سطح ۴۰ هزار دلار از رمق افتاده و به نوعی جو نگرانی بر این بازار حاکم شده است.
 
از طرف دیگر معاملات مسکن شهر تهران در دومین ماه از سال ۱۴۰۰ کاهش ۶۵ درصد را در مقایسه با اردیبهشت پارسال به ثبت رساند. نرخ‌های قطعی هم پس از افت ۳.۱ درصد در فروردین ماه مجددا ۱.۸ درصد در اردیبهشت کاهش یافت تا متوسط قیمت مسکن در تهران به متری ۲۸ میلیون و ۷۹۶ هزار تومان برسد.
 
در حال حاضر حجم معاملات مسکن در تهران به ۳۹۳۸ واحد رسیده که در مقایسه با ماه قبل ۸۸ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۶۵ درصد کاهش یافته است. اردیبهشت سال گذشته با وجود اپیدمی ویروس کرونا ۱۱ هزار و ۳۱۰ معامله مسکن در تهران انجام شد. اردیبهشت ۱۳۹۸ نیز تعداد معاملات ۱۲ هزار و ۱۲۸ فقره بود. در دو ماه ابتدایی امسال معاملات به حدود شش هزار واحد مسکونی رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.
 
به نظر می‌رسد سفته‌بازان و فعالان بازار‌های غیرمولد در ایران به انتظار انتخابات ریاست جمهوری نشسته‌اند، اما بعید است که تا شش ماه آینده اتفاق قابل توجهی در بازار مسکن رخ دهد. دومین ماه از سال جاری در حالی با رکود بازار مسکن و رسیدن معاملات به حدود یک سوم ماه‌های مشابه همراه بود که معمولا اردیبهشت و خرداد، مقاطعی پررونق محسوب می‌شوند.
 
مظنه پیشنهادی آپارتمان در مناطق مختلف تهران
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد