hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > کودک آنلاین به جای فیلترینگ

کودک آنلاین به جای فیلترینگ

فضای مجازی به ‌حدی با زندگی نسل امروز درآمیخته که باید درباره کودکان‌مان فکری کنیم. این یکی از مهمترین دغدغه‌های افکار عمومی بود که وزیر ارتباطات هم بارها به آن اشاره داشت.

فضای مجازی به ‌حدی با زندگی نسل امروز درآمیخته که باید درباره کودکان‌مان فکری کنیم. این یکی از مهمترین دغدغه‌های افکار عمومی بود که وزیر ارتباطات هم بارها به آن اشاره داشت. او در توییت‌های مختلف به این موضوع اشاره کرده و نوشته بود:   «بخشی از اوقات کودکان و نوجوانان در مقطع کنونی به فضای مجازی گره خورده و می‌خواهیم برای آنها تسهیلات و دسترسی بهتر و مناسب‌تری ایجاد کنیم.» او در همین رابطه از همکاری این وزارتخانه با آموزش‌وپرورش در راستای استفاده کودکان و نوجوانان از اینترنت و فضای مجازی گفته بود. حتی در مقاطعی از غفلت بعضی از مسئولان در این زمینه گلایه‌هایی را هم مطرح و دوباره توییت کرده بود: «افسوس که به جای تهیه برنامه کارآمد برای کودکان نسل جدید، راهکارهای فعلی تنها سیم‌کارت ممنوع‌کردن و فیلترینگ بوده است. برنامه کودک و اینترنت مشارکت عمومی می‌خواهد.»
کودک آنلاین
بالاخره بعد از گذشت چند ماه دغدغه وزیر ارتباطات برای بسترسازی افکار عمومی به نتیجه رسید و جشنواره‌ای به نام «کودک آنلاین» به راه افتاد. در این جشنواره که مهلت آن به‌تازگی تا ١٤ دی‌ ماه هم تمدید شده است، از تمامی علاقه‌مندان، ایده‏‌پردازان، نویسندگان، سينماگران و تهیه‌کنندگان كودك و نوجوان درخواست شده تا آثار ویدیویی طراحی یا تولیدی یا در حال تهیه و تولید خود را برای جشنواره بفرستند. این جشنواره از ارسال ایده و طرح نیز از سوی شرکت‌کنندگان استقبال می‌کند و رسالت خود را در ساماندهی فضای مجازی به سمت اینترنت پاک و بی‌خطر قرار داده است. جشنواره همچنین در دو بخش برگزار می‌شود؛ اول وب‌سری‌ها و دوم فیلم‌کوتاه. در توضیح وب‌سری باید گفت این قالب که به سریال‌های اينترنتي هم معروف است، يكي از پراستقبال‌ترين قالب‌های دنیای جدید رسانه است. وب‌سری‌ها درواقع مجموعه‌هایی روایی هستند که به شکل فصلی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند و بخش زیادی از مخاطبان را در جهان به خود مشغول کرده‌اند؛ طبیعتا این بخش به وب‌سری‌هایی با موضوع کودک اختصاص دارد.
تشکر بطحایی از جهرمی
به محض پاگرفتن جشنواره «کودک‌ آنلاین» وزیر آموزش‌وپرورش نخستین مقامی بود که تشکر خود را از جهرمی اعلام کرد. بطحایی در این‌باره در توییتی نوشت: «امروز وب فارسی با کمبود محتوای غنی برای کودکان و نوجوانان مواجه است. وزارت ICT و برادر عزیزم آذری جهرمی در کنار آموزش‌وپرورش با هدف تولید محتوای خلاق برای کودکان و آموزش در زمینه استفاده از اینترنت به والدین، جشنواره #کودک_آنلاین را شروع کردند.» جهرمی نیز با نوشتن توییتی، روند برگزاری جشنواره را برای مخاطبانش شرح داد و روز گذشته در این‌باره نوشت: «‏ایده‌های بسیار نابی را تا کنون در دبیرخانه جشنواره کودک‌آنلاین دریافت کرده‌ایم. از هنرمندانی که از این ‎حرکت عمومی برای کودکان حمایت کردند، متشکرم. همچنان سایت جشنواره برای دریافت آثار و ایده‌های هنری شما باز است. فردایی بهتر با کودکان پرنشاط امروز.»

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد