hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم| 600 میلیارد تومان برای راه‌اندازی 4.7 کیلومتر خط منوریل نیاز است

قم| 600 میلیارد تومان برای راه‌اندازی 4.7 کیلومتر خط منوریل نیاز است

شهردار قم گفت: برنامه‌ریزی بر این است که 5.2 کیلومتر فاز اول مترو تا اوایل سال 98 به بهره‌برداری برسد اما این منوط به ورود تجهیزات و واگن‌ها است.

سید مرتضی سقائیان نژاد بابیان اینکه پروژه منوریل از حدود سال 90 در قم اجرایی شده است، اظهار کرد: از سال 94 که مدیریت جدید وارد شهر قم شده است پیگیر حل مشکل منوریل بوده‌ایم؛ از سال 93 به بعد پروژه کاملا متوقف بود و باید فعال می‌شد. او ادامه داد: معضل اصلی پروژه نحوه عبور آن از مقابل حرم مطهر بود که نهایتا تصمیم بر این شد که مسیر 6.8 کیلومتری منوریل به 4.7 کیلومتر کاهش یابد و از ایستگاه فرهنگیان تا مطهری تکمیل شود. او با تأکید بر اینکه 600 میلیارد تومان برای راه‌اندازی 4.7 کیلومتر خط منوریل نیاز است، گفت: مسئله اینجاست که آیا این هزینه در آینده استفاده‌ای نیز از سوی مردم دارد یا خیر؛ نکته مهم این است که بالاخره این پروژه باید تمام شود و قطعا باید مأموریت آن تغییر پیدا کند. سقائیان نژاد بابیان اینکه منوریل دیگر قابلیت حمل‌ونقلی نخواهد داشت، اظهار کرد: یا باید پروژه در قالب گردشگری به بخش خصوصی واگذار شود یا فکر دیگری برای آن شود اما نمی‌توان آن را ناقص رها کرد و طفلی است که به دنیا آمده و باید به سرانجام برسد. او با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مترو گفت: این پروژه قرار بود با 6 ایستگاه اوایل سال 98 به بهره‌برداری برسد؛ ایستگاه‌ها فعال است و مشکل اصلی ورود تجهیزات به کشور است که به دلیل تغییرات نرخ ارز با معضل روبه‌رو شده است.

شهردار قم افزود: برنامه‌ریزی بر این است که 5.2 کیلومتر فاز اول مترو تا اوایل سال 98 به بهره‌برداری برسد اما این منوط به ورود تجهیزات و واگن‌ها است؛ در خصوص واگن‌ها با چینی‌ها به توافق رسیده‌ایم اما در بحث ریل و تجهیزات همچنان درگیر مسائل ارزی و مالی هستیم که از اختیارات شهرداری خارج بوده و اگر تأخیری به پروژه بخورد از دست مسئولان قم خارج است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد