hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ماجرای ربود‌‌ن دختربچه ایلامی چه بود‌‌؟

ماجرای ربود‌‌ن دختربچه ایلامی چه بود‌‌؟

انتشار شایعه ربودن دختربچه ایلامی در ۲۴ ساعت گذشته فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص داده و این ماجرا با تأیید و تکذیب‌های مقامات مسئول مواجه شده است؛ اما ماجرای ربود‌‌ن دختر بچه ایلامی چه بود‌‌؟
شایعه ربودن دختر بچه ایلامی در 24 ساعت گذشته فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص داده است. این خبر که ابتدا توسط کانال‌های مجازی استانی با عنوان "دزدیدن دختر ایلامی" منتشر شد و به سرعت فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی کشور را در بر گرفت با تکذیبیه رئیس پلیس آگاهی استان ایلام مواجه شد.
سرهنگ علی مهری رئیس پلیس آگاهی استان ایلام  در گفت‌وگو با روابط عمومی نیروی انتظامی استان اظهار داشت: خبری کذب مبنی بر وقوع بچه دزدی در ایلام منتشر شده است  که در این خبر عنوان شده بود که دختر 12 ساله در یکی از محلات ایلام توسط یک دستگاه خودرو سواری ربایش شده است صحت ندارد.
با تکذیب خبر"دزدیدن دختر 12 ساله ایلامی" توسط پلیس آگاهی استان ایلام خبر دیگری در فضای مجازی استان منتشر شد که از دستگیری عاملان اغفال دختر 12 ساله ایلامی در استان بوشهر خبر داد.
در ادامه این خبر سرهنگ علی مهری رئیس پلیس آگاهی استان ایلام مجدد در گفت‌وگو با کانال خبری پلیس ضمن تائید دستگیری متهمان این پرونده بیان کرد: با تلاش پلیس آگاهی و همکاری پلیس استان بوشهر عاملان اغفال دختر 12 ساله ایلامی در فضای مجازی که 2 نفر بودند دستگیر شدند و در اختیار مقام قضایی قرار گرفته‌اند؛ آدم ربایی و ربودن به هیچ وجه صحت ندارد.
در میان تأیید و تکذیب‌ها و اظهار نظرها و خبرهای ریز و درشتی که در این پرونده منتشر و فضای مجازی و رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص داد، این واقعیت عیان شد که "آدم ربایی، دزدیدن و ربایش" در کار نبوده است و حضور بی‌نظارت والدین این دختر 12 ساله ایلامی در فضای مجازی موجب شده است تا دختر مورد بحث مورد اغفال قرار گیرد و اقدام وی و افراد اغفال کننده موجب آزار افکار عمومی و تأمین خبر برای شبکه‌های معاند شود.
کارشناسان تربیتی و آموزشی در ارتباط با این موضوع در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام  بر این باورند که؛  آنچه در این موضوع اهمیت دارد عوارض استفاده از وسایلی است که دراین شرایط کرونایی گریبانگیر شده است که به بهانه آموزش دانش‌آموزان دسترسی آسان به ارتباطات برای فرزندان خردسال و کم سن فراهم کرده است.
دسترسی کودکان و نوجوانان به وسایل ارتباطی خصوصاً برای خانواده‌هایی که سطح علمی چندانی نداشته و نظارتی برفعالیت بچه‌های خود درفضای مجازی ندارند آفتی است که اتفاق اخیر برای دختر 12 ساله ایلامی از تبعات آن است.
کارشناسان تربیتی و آموزشی بر این نکته تاکید دارند که شرایط کرونایی، دسترسی به فضای مجازی و وسائل ارتباطی بدون دارا بودن سواد رسانه‌ای علاوه بر شرایط فعلی در دوران بعد کرونا نیز تبعات و آثار زیان‌بار را برای نسل نوجوان و جوان در پی خواهد داشت که نیازمند برنامه‌ریزی مسئولان  تعلیم و تربیت و آگاه سازی و آموزش و افزایش سواد رسانه‌ای عامه مردم است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد