hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس| افزایش 8 درصدی بازدید گردشگران از اماکن تاریخی فارس

فارس| افزایش 8 درصدی بازدید گردشگران از اماکن تاریخی فارس

سرپرست استانداری فارس گفت: گردشگری باید پیام صلح و دوستی مردم ایران برای جهانیان باشد.


یدالله رحمانی در دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس اعلام کرد: بازدید گردشگران از اماکن تاریخی فارس ۸ درصد افزایش داشته است.

سرپرست استانداری فارس در این آیین، فرهنگ ایرانی را برخوردار از توانایی بازتولید و زایندگی بسیار دانست و افزود: این فرهنگ همواره بیش از آنکه اثرپذیر باشد درعرصه جهانی اثرگذار بوده است.

او  افزود: جذابیت‌های میراث فرهنگی و ادبی ایران به ویژه در فارس از جایگـاه برجسـته ای در حـوزه تمـدنی شرق برخوردار است که بهره گیری از قابلیت هـای آن مـیتوانـد بـرای جهانیـان جـذاب باشـد.

رحمانی صلح و دوستی را از مهمترین دستاوردهای صنعت گردشگری خواند و ابراز داشت: نتیجه همگرایی فرهنگی و اشتراکات رفتاری مردمان دنیاست؛ بنابراین گردشگری باید به عنوان پیام آور صلح و دوستی برای معرفی کشور و دیار کهن فارس، مدنظر فعالان و ذی‌نفعان این صنعت قرار گیرد.

او با بیان اینکه سرزمین پارس میعادگاه هنر، خاستگاه تمدن و گاهواره فرهنگ ایران زمین است، ادامه داد: صاحبدلان، این دیار را با حافظ و سعدی می شناسند.حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و امامزادگان واجب التکریم، نگین ارزشمند این دیار الهی است که دلدادگی مومنین را از دیرباز بر لوح جاودان تاریخ حک کرده است.

سرپرست استانداری فارس با اشاره به افزایش ۸ درصدی بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از اماکن تاریخی و مذهبی، گفت: رشد ۶۶درصدی بهره برداری از تاسیسات گردشگری اعم از هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، اقامتگاههای بوم گردی و مهمان پذیرها درمقایسه با سال گذشته، ثبت جهانی محور ساسانی،  ثبت شهر آباده در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان شهر جهانی منبت از مهمترین دستاوردهای فارس در یک سال گذشته بوده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد