hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ادعاهای بزرگ از پشت دیوار بهارستان

ادعاهای بزرگ از پشت دیوار بهارستان

طبق قانون نمایندگان مجلس آزادند درباره هر موضوعی صحبت و اظهارنظر کنند و به واسطه اظهارنظرشان تحت تعقیب قضایی قرار نگیرند. به عبارتی دارای مصونیت قضایی هستند، چرا که منتخبان مردمند و در نظام مردم سالار دینی این مردم هستند که صاحب نظامند. بنابراین از آنجا که نمایندگان مجلس منتخبان مردم هستند، به گفته بنیانگذار انقلاب، مجلس در راس امور قرار دارد. ولی این مصونیت به این مفهوم نیست که شخص نماینده بتواند هر ادعا و تهمت بی‌پایه و اساسی را به دیگران نسبت دهد و تحت تعقیب و مورد مواخذه قرار نگیرد.
این اولین بار نیست که نماینده مجلسی از یک طیف فکری خاص، ادعا و تهمتی را نسبت به بخشی از نظام که البته در جریان سیاسی رقیب آنها قرار دارد، مطرح می‌کند. ادعایی که هیچ گاه سند و مدرکی برای آن ارائه نمی‌شود و افکارعمومی را دچار تشویش و سردرگمی می‌کند. روز شنبه هفته جاری بود که باز هم یکی از نمایندگان اصولگرای تندروی مجلس و از اعضای جبهه پایداری در توئیتر شخصی خود اتهام بزرگ تلاش 50 درصد مجلس فعلی برای فروپاشی نظامی که آنها خودشان در آن حضور دارند را مطرح کرد.
طرح ادعاهای بی‌پروا و بی‌سند
این نماینده اصولگرای مجلس که البته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است، پیش از این هم بارها پشت تریبون رسمی مجلس یا از طریق توئیتر خود ادعاهایی را مطرح کرده بود که هیچ گاه سندی در قبال آنها ارائه نکرد و حتی از طرف مرجعی خاص مورد بازخواست قرار نگرفت. اگر هم بازخواستی صورت گرفته است، به افکار عمومی و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی نشده است. این نماینده جبهه پایداری در مجلس در توئیتر خود مدعی شده بود: «۵۰ درصد این مجلس به دنبال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی است، سران فتنه ۸۸ به دنبال سقوط نظام جمهوری اسلامی بودند و حالا امروز ۵۰ درصد نمایندگان مجلس پشت تریبون می‌روند و از سران فتنه دفاع می کنند.» ادعایی که از سوی بسیاری از نمایندگان مردود است و در اعتراض به آن واکنش‌هایی نشان داده‌اند.
واکنش‌‌ها به تهمت یک نماینده
ابوالفضل سروش، عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس ادعای این نماینده مبنی بر «تلاش نمایندگان برای فروپاشی نظام» را «توهین به شعور مردم» دانست و در توئیتر خود نوشت: «ادعای اخیر کریمی قدوسی علیه نمایندگان مجلس خلاف منافع ملی و توهین به شعور مردم است. امیدوارم شورای نگهبان صلاحیت امثال کریمی قدوسی را که حضور و مواضع‌شان مصالح انقلاب، نظام، مردم و وحدت ملی را به خطر می‌اندازد را با دقت بیشتری بررسی کند.» همچنین علیرضا رحیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس که نمایندگی مردم تهران در مجلس را بر عهده دارد نسبت به این ادعا واکنش نشان داد و در توئیترش نوشت: «وقتی نیمی از نمایندگان مجلس به دروغ به فروپاشی نظام متهم می‌شوند یعنی نیمی از ملت که پشتوانه نمایندگان هستند را در مقابل حاکمیت فرض کرده‌اید. شکستن همبستگی ملی ریشه در انحراف فکری و خودمختار پنداری مقابل مردم دارد. دفاع از ولایت فقیه، ابزار تفرقه‌افکنی جماعتی شده است.»
تلاش نماینده جنجالی برای دیده شدن!
گفتنی است این نماینده اصولگرای جنجالی که هر چند وقت یک بار تلاش دارد با اظهارنظرات عجیب و غریب در راس خبرها قرار بگیرد، پیش از این نیز در توئیتی عجیب ادعا کرده بود: «در روزهای اخیر بعضی از اعضای کابینه دولت به قم سفر کرده و در دیدار با برخی از مراجع تقلید، ضمن خلاصه کردن راه حل مشکلات کشور از طریق رایزنی‌های سیاسی، از ایشان می‌خواهند در تماس تلفنی با رهبر انقلاب، حضرت آقا را نسبت به صادر کردن فرمان مذاکره با آمریکای جنایتکار ترغیب کنند؛ این اقدام از مصادیق بزرگ خیانت است.» او همچنین در توئیتی دیگر نسبت به سفر20 سال پیش رئیس دولت اصلاحات به عربستان ادعایی را مطرح کرده بود که با شکایت وکیل رئیس جمهوری دولت اصلاحات مواجه شد. هر چند که معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری هم بابت اتهام‌های نماینده مشهد علیه خود از او شکایت کرده بود و گفت که این شکایت را پیگیری می‌کند اما امید چندانی به آن ندارد. محمدعلی وکیلی، عضو هیئت رئیسه مجلس هم درباره این موضوع گفته بود که شکایت از کریمی قدوسی به هیئت نظارت بر نمایندگان هم تاثیری در رفتار این نماینده مجلس نخواهد داشت. این در حالی است که درباره موارد مطروحه از طرف برخی نمایندگان از جمله محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس پرونده‌های متعددی در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تشکیل شده است و ولی به گفته غلامرضا حیدری نماینده مردم تهران در مجلس چنین چیزی تا‌کنون درباره ادعاهای این شخص وجود نداشته است و به این واسطه از دادستان کل کشور درخواست کرد که نسبت به این موضوع هم به عنوان مدعی‌العموم ورود کند.
این تهمت‌ها مصداق تشویش اذهان عمومی است
این نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به این موضوع و تهمت‌های اخیر این نماینده به «ابتکار» گفت:‌ «این شخص بدون اینکه مستنداتی ارائه کند، برخی ادعاهایی را بیان می‌کند که می‌تواند مصداق تشویش اذهان عمومی باشد. بنابراین انتظار داریم دادستان محترم کل کشور به عنوان مدعی‌العموم از این فرد بازخواست کند‌ چرا که در غیر این صورت در افکار عمومی ایجاد سوال می‌کند و اعتماد عمومی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.» این نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس ادامه داد: «این ادعا یعنی زیر سوال بردن کل شورای نگهبان و نهاد قانونگذاری و مردمی که به این نمایندگان رای داده‌اند.» حیدری خاطرنشان کرد: «این افراد به نحوی چنین ادعاهایی را مطرح می‌کنند که انگار پشت‌شان به جایی گرم است و نگرانی بابت طرح این تهمت‌ها ندارند.» داوود محمدی، دیگر نماینده مردم تهران در مجلس هم در‌این‌باره به «ابتکار» گفت: «این ادعا بسیار سنگین و وحشتناک است و به عبارتی کلیت نظام را زیر سوال برده است و اتهام ساده‌ای نیست. امام راحل گفتند «مجلس در راس امور است» و رهبری هم مجلس را در راس تصمیم‌گیری‌های کشور دانسته‌اند، اتهام بستن تلاش برای فروپاشی نظام به 50 درصد از نمایندگان و مسئولان همان نظامی که در آن مسئولیت دارند ادعای عجیبی است و جای سوال دارد.» این عضو فراکسیون امید ادامه داد: «جای سوال است که این آقا برای طرح چنین تهمتی آیا فکر کرده است؟ اگر فکر کرده که باید پاسخگو باشد و اگر سندی دارد باید ارائه دهد. این موضوع بی‌اهمیتی نیست که یک نفر یکی از قوای نظام را این طور بی‌پروا زیر سوال ببرد.»
رفتار افرادی که بی‌محابا به دیگران می‌تازند قابل تامل است
حیدری هم در ادامه اظهارات‌ خود با «ابتکار» این ادعا را ناشی از توهم این فرد دانست و خاطرنشان کرد: «همان‌طور که یکی از مسئولان قبلی کشور دچار توهم بود و تصور می‌کرد هرآنچه در ذهن او می‌گذرد حق مطلق است این فرد هم چنین تصوری دارد البته باید پاسخگوی این توهمات باشد.» این نماینده مردم تهران در خانه ملت ادامه داد: «رفتار افرادی که بی‌محابا به دیگران می‌تازند و آنها را مورد اتهام قرار می‌دهند قابل تامل است و همان‌طور که از دادستان کل توقع ورود به موضوع را داریم، از وزارت اطلاعات هم می‌خواهیم که به موضوع وارد شود و همچنین وظیفه رئیس مجلس است که این موضوع را مورد پیگیری قرار دهد.» محمدی هم با تاکید بر این اتهام سنگین، به «ابتکار» گفت: «دادستانی باید به لحاظ وظیفه قانونی به این موضوع ورود کند چرا که این تهمت به یک نفر نیست و از بین 290 نفر نماینده ادعا شده که 50 درصد آنها یعنی نزدیک به 150 نفر به دنبال فروپاشی این نظام هستند و دادستانی باید هرچه زودتر برای بازداشت 150 نماینده مورد ادعای این شخص وارد عمل شود. در غیر این صورت به پرونده ادعاهای شخص تهمت‌زننده رسیدگی کند.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد