hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > فغانی با قلعه‌نویی لجبازی می‌کند

فغانی با قلعه‌نویی لجبازی می‌کند

ال‌کلاسیکو وطنی همیشه حساسیت بالایی دارد و این بار هم دیدار معوقه از هفته دوازدهم پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه تازه تأسیس نقش جهان با جذابیت و البته حواشی زیادی با تساوی 1-1 به اتمام رسید. دیداری که همه چیز داشت؛ از گل و پنالتی تا اخراج. در این میان پنالتی دقیقه 89 پرسپولیس موجب اعتراض سپاهانی‌ها در حین بازی و پس از بازی شد.
ال‌کلاسیکو وطنی همیشه حساسیت بالایی دارد و این بار هم دیدار معوقه از هفته دوازدهم پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه تازه تأسیس نقش جهان با جذابیت و البته حواشی زیادی با تساوی 1-1 به اتمام رسید. دیداری که همه چیز داشت؛ از گل و پنالتی تا اخراج. در این میان پنالتی دقیقه 89 پرسپولیس موجب اعتراض سپاهانی‌ها در حین بازی و پس از بازی شد. پنالتی‌ای که به اعتقاد سپاهانی‌ها و تعدادی از کارشناسان داوری، درست نبود و علیرضا فغانی باید پیش از خطای هند کی‌روش استنلی، خطای منشا روی خالد شفیعی، بازیکن سپاهان را اعلام می‌کرد.
کاپیتان سپاهان درخصوص این دیدار به خبرنگار «ایران» گفت: «دو تیم در بالای جدول هستند و این دیدار 6 امتیازی بود. ما می‌دانستیم کار سختی مقابل پرسپولیس خواهیم داشت به این دلیل تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و با تمرکز بالا به مصاف پرسپولیس رفتیم. تیم ما پس از گلزنی به پرسپولیس عقب کشید و پرسپولیسی‌ها برای گلزنی در این دیدار به ضربات ایستگاهی و اوت دستی روی آوردند اما در جریان بازی موفق به گلزنی نشدند.» مهدی کیانی که با قاطعیت خطای هند کی‌روش استنلی را پنالتی نمی‌داند، افزود: «در صحنه پنالتی قبل از برخورد توپ به دست کی‌روش باید داور خطای منشا را می‌گرفت اما این اتفاق نیفتاد و فغانی با اعلام پنالتی، ما را متعجب کرد. همیشه به فغانی احترام می‌گذارم اما مطمئنم که آن صحنه پنالتی نبود و داور باید خطای مهاجم پرسپولیس را می‌گرفت. از طرفی زمانی که یک بازیکن برای سر زدن به هوا می‌پرد، دستانش برای حفظ تعادل باز می‌شود در آن صحنه هم کی‌روش پرید و توپ به دستش خورد. نمی‌توان هر برخورد دست به توپ را هند دانست. به هر حال بازی مساوی شد و پرسپولیسی‌ها از این نتیجه خوشحال بودند.»
امیر قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان پس از این دیدار در مصاحبه‌ای اعلام کرد که فغانی برای تیم‌های قلعه‌نویی سوت نمی‌زند. شاید یکی از بازیکنانی که بتواند در مورد این صحبت قلعه‌نویی نظر بدهد، کیانی باشد چرا که او در تراکتورسازی نیز بازیکن قلعه‌نویی بود. کاپیتان سپاهانی‌ها درخصوص این موضوع بیان داشت: «نمی‌توان خیلی روشن در مورد این موضوع صحبت کرد اما فغانی به دلیل لجبازی، برخی از خطاها به سود تیم قلعه‌نویی را نمی‌گیرد. فغانی در چند صحنه خطاهایی که روی من شد را نگرفت، انگار باید با تبر می‌زدند تا فغانی خطا بگیرد! این اولین بار نیست که سپاهان از داوری ضربه می‌خورد، در بازی‌های قبل هم چنین اتفاقاتی افتاده است.»
این تنها انتقاد سپاهانی‌ها به داور بازی یکشنبه نیست. برخی از بازیکنان این تیم مدعی شدند که فغانی ادبیات تندی داشته است. کیانی در این باره گفت: «انتظار ما از فغانی این است که با بازیکنان به تندی صحبت نکند، او باید آرام‌تر باشد. حقیقتاً من ندیدم که فغانی تندی کند اما به عنوان یک دوست از او می‌خواهم کمی خویشتندار باشد.» هواداران سپاهان پس از گل برتری این تیم چند نارنجک به زمین پرتاب کردند، موضوعی که سال‌هاست منسوخ شده و خوشبختانه خیلی کمتر شاهد چنین اتفاقی در ورزشگاه‌های مختلف هستیم. کاپیتان 32 ساله سپاهان در این خصوص هم صحبت کرد: «راستش را بخواهید، من هم این صحنه‌ها را دوست ندارم اما قبل از بازی هواداران پرسپولیس پرچم سپاهان را آتش زدند و هواداران آمده بودند که جواب آنها را بدهند. من چند بار برای آرام کردن هواداران به سمت‌شان رفتم اما آنها که 10 نفر نیستند، چندین هزار نفرند و نمی‌توان آنها را آرام کرد. از نظر من کری فوتبالی مشکلی ندارد اما هواداران نباید به همدیگر بی احترامی کنند. موضوعی که متأسفانه در کشور ما بخصوص در سال‌های اخیر جا افتاده و هواداران بدترین توهین‌ها را به همدیگر می‌کنند.» او درخصوص دیدار بعدی سپاهان با استقلال خوزستان افزود: «استقلال خوزستان تیمی خوب و یکدست است و شکست این تیم کار راحتی نیست. همه تیم‌ها برای شکست سپاهان انگیزه دارند اما ما می‌خواهیم به صدر جدول برسیم و قطعاً در هفته‌های بعدی به آنجا خواهیم رسید و صدر را براحتی از دست نخواهیم داد.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد