hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > دود سفید از خیابان سئول بلند شد

دود سفید از خیابان سئول بلند شد

 یک ملاقات ناگهانی به میزبانی وزیر ورزش در نخستین ساعات صبح دیروز، به سرعت مسیر اتفاقات فدراسیون فوتبال را تغییر داد؛ مسیری که پس از غیبت دو روزه مهدی تاج در دفتر کارش، کمی غبارآلود شده بود. تاج، پس از نشست با مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، از ساختمان وزارت ورزش در خیابان سئول مستقیم به آکادمی ملی فوتبال در مجموعه ورزشی آزادی رفت؛ یکی از 2 دفتر کار رئیس فدراسیون.

او در طول مسیر با چند نفر از دوستانش تلفنی حرف زد و گفت که می‌خواهد کارهایش را از سر بگیرد. به‌نظر می‌رسد رئیس فدراسیون فوتبال حالا مطمئن شده که قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان صندلی‌اش را تهدید نمی‌کند؛ حتی اگر مانند گذشته اسناد مالی یا نامه‌های اداری را هم امضا کند. اما این اطمینان از کجا می‌آید؟
دیروز جملاتی از وزیر ورزش در خبرگزاری‌ها نقل شده بود که لحن آنها آشتی‌جویانه به‌نظر می‌رسید: «آقای تاج که تلاش خوبی داشتند و از جانبازان دوران دفاع‌مقدس هستند، با استفاده از ماده 60 قانون جامع خدمات ایثارگران می‌تواند به‌کار خود در فدراسیون ادامه دهد.» سلطانی‌فر همچنین توضیح داده بود که مجوز ادامه فعالیت تاج «در حال پیگیری و انجام مراحل اداری و اجرایی» است.
رئیس فدراسیون فوتبال در نخستین اقدام پس از آشتی با مدیران ارشد ورزش، قصد دارد در اجلاس دو روزه فیفا در قطر شرکت کند. این اجلاس فردا و پس‌فردا برگزار می‌شود. نزدیکان او می‌گویند غیبت احتمالی رئیس فدراسیون فوتبال ایران در این اجلاس، می‌توانست نگران‌کننده باشد چراکه ممکن بود اختلافات داخلی در فوتبال ایران را آشکار کند.
 پایان سیاست همه یا هیچ
اگر مجوز ادامه فعالیت تاج همانگونه که وزیر وعده داد، در چند روز آینده صادر شود، احتمالا فرمول حل مسئله دیگر بازنشسته‌های هیأت رئیسه فدراسیون هم روی میز خواهد آمد. پیش از این گفته می‌شد تاج حاضر نیست سرنوشت خودش را از 4عضو دیگر هیأت رئیسه که مشمول قانون بازنشستگی هستند، جدا کند، اما توافق دیروز با وزیر ورزش، رد این فرضیه بود.
 سرنوشت دیگر بازنشسته‌های فوتبال
4عضو دیگر هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هم که مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شده‌اند، مانند مهدی تاج، منتخب مجمع هستند و کسی غیراز مجمع نمی‌تواند برکنارشان کند. با وجود این، پیش‌بینی می‌شود حساسیتی که درباره رئیس وجود دارد، درباره آنها وجود نداشته باشد. شاید به همین‌خاطر است که وزیر می‌گوید: «درباره سایرین هم به‌زودی مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در چارچوب اساسنامه تصمیمات مقتضی و قانونی را خواهد گرفت، ولی در هرصورت از همه انتظار دارم منافع ملی را رعایت کنند.» علی کفاشیان، نایب‌رئیس اول فدراسیون هم تأیید می‌کند که با ابقای تاج، مشکل اصلی فوتبال حل خواهد شد. او دیروز به ایسنا گفت: «اگر تاج برگشت به‌کار بکند قطعاً سایر بازنشستگان هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال باید طبق قانون از کار برکنار شوند. این موضوع طبق اساسنامه به مجمع ارجاع داده خواهد شد و مجمع فدراسیون فوتبال این تصمیم را خواهد گرفت و ما هم استقبال می‌کنیم.»
به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود در مجمع سالانه فدراسیون فوتبال که اوایل دی برگزار می‌شود، پرونده تغییرات مدیریتی در فوتبال بسته شود؛ دست‌کم برای مدتی کوتاه! 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد