hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > حفظ حال و هوای 96 برای 1400؟

حفظ حال و هوای 96 برای 1400؟

انتقادات از سوی رقیب انتخاباتی روحانی همچنان ادامه دارد. گویا سید ابراهیم رئیسی قرار نیست فضای انتخاباتی 96 را فراموش کند او چه در جلسات زودهنگام انتخاباتی خود و چه در دیدار با دانشجویان همیشه به دولت روحانی تاخته است.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری 1396 و رقیب اصلی روحانی حالا که نزدیک یک سال است دوباره جلسات انتخاباتی خود را از سر گرفته است، می‌گوید «خدا رحم کرد که ما رئیس‌جمهوری نشدیم که دلار بشود پنج هزار تومان.» این عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان اگر برای برون‌رفت کشور از مشکلات کنونی راهکاری دارد چرا ارائه نمی‌دهد. کشور تا کی باید در فضای رقابتی انتخاباتی باشد که یک سال از آن گذشته است. اگر هر کدام از نامزدهای پیشین ریاست‌جمهوری برای برون‌رفت کشور از مشکلات کنونی راهکاری دارند ملت تشنه خدمت آنهاست. مگر فقط باید رئیس‌جمهوری بود تا قدمی برای مشکلات برداشته شود.
سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر روز گذشته به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی در جمع دانشجویان این دانشگاه سخنرانی کرد. این عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با کنوانسیون‌هایی که پیش روی ملت می‌گذارند می‌خواهند خودتحریمی برای خود ایجاد کنیم، گفت: یقین داریم که با صبوری و هوشیاری جامعه، مردم ما در برابر این توطئه جدید پیروز می‌شوند. امروز وظیفه همه مسئولان و لایه‌های کشور است که به داشته‌های خود و به نیروی انسانی متراکم و به جوانان اعتماد کنیم و بدانیم راهکار برون رفت از این مشکلات اعتماد به نفس و اعتماد به خداست. در واقع برخی از مشکلات محصول بی‌تدبیری‌ها است.
محسن غرویان، مدرس حوزهٔ علمیهٔ قم در رابطه با سخنان روز گذشته تولیت آستان قدس در مورد عملکرد دولت و انتقادات همیشگی وی به روحانی به جای ارائه راهکار در گفت‌وگو با «ابتکار» گفت: «فضای کشور ما بیش از حد فضای رقابتی شده است. این جناح‌بندی‌های سیاسی و گروهی هدف اصلی خودش را فراموش کرده است. هدف اصلی فعالیت گروه و حزب سیاسی باید مصالح مردم باشد. اگر چیزی غیر از این باشد از دو حالت خارج نیست ما یا هدف اصلی را فراموش کرده‌ایم یا همچنان درگیر عنوان سیاسی و تحزب شده‌ایم. به نظر می‌رسد تحزب برای گروهی هدف شده است در حالی که تحزب وسیله است. »
این استاد حوزه در ادامه افزود: «ما باید بتوانیم رقابت‌های زمان انتخابات را فراموش کنیم و در کنار یکدیگر باشیم. این آموزه‌ای اخلاقی است که ما متاسفانه کمتر شاهد آن هستیم. نکته دیگری که باید در نظر داشت، این است که شرایط سیاسی و اقتصادی کشورها همیشه متغیر است حوادثی در عالم سیاسی و اقتصاد دنیا اتفاق می‌افتد که باعث می‌شود نابسامانی‌هایی پدید آید. اینجاست که ما باید این نکته را در نظر بگیریم که همیشه دولت‌ها در ایجاد برخی وضعیت‌ها مقصر نیستند. دولت منتخب ملت است پس در این صورت باید بگوییم ملت در انتخاب خود اشتباه کرده است که این حوادث پدید آمده است. باید توجه داشت که زمانی که یک ملت دولتی را انتخاب می‌کند از آن به بعد دیگر باید همه مسئولان دولت را پشتیبانی کنند و در حل مشکلات کشور راهکار ارائه شود.»
تلاش کنیم کشور دوباره به فضای رقابتی برنگردد
محسن غرویان خاطرنشان کرد: «یکی از شعارهای همیشگی ما این است که رقابت بعد از انتخابات باید تبدیل به رفاقت شود. اما آن چیزی که ما در عمل مشاهده می‌کنیم غیر از این است. آقای ابراهیم رئیسی از خدمتگذاران نظام هستند. ما از این افراد انتظار داریم در شرایط بحرانی که برای کشور به وجود آمده است و همه درگیر آن هستند به جای انتقاد در جهت منافع ملی همکاری کنند. ما باید تلاش کنیم که کشور را دوباره به فضای انتخابات و رقابت‌های قبلی برنگردانیم. مسئولان کشور زمانی که با هم رفیق باشند مردم نیز هم محبت‏شان بیشتر می‌شود. شرایط کنونی جامعه ایجاب می‌کند که سخنرانی‌ها و انتقادات اکنون بیشتر رفاقتی باشد تا رقابتی و همدلی در آن مشاهده شود. »
سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنان خود در بین دانشجویان با بیان اینکه جامعه را دوقطبی و چندقطبی کردن و مسائل اصلی را فرعی و برعکس کردن به نفع مردم و کشور نیست، گفت: « راه خروج از مشکلات وجود دارد و می‌توان مشکلات را حل کرد اما اشکال اینجاست که بعضی مشکل را اقتصادی نمی‌دانند و به دنبال راه حل سیاسی هستند که در اشتباه هستند.» محسن غرویان در رابطه با این گفته رئیسی گفت: «اقتصاد از دیدگاه صاحب‏نظران اقتصادی، کاملا با سیاست به‌خصوص سیاست خارجی ارتباط دارد. این یک مسئله واضح و بدیهی است که مسائل اقتصادی و تجارت بین‌المللی به سیاست و دیپلماسی کشورمان نسبت به کشورهای دیگر مرتبط است. باید توجه داشت که سیاست داخلی و خارجی با توجه به شرایط بین‌المللی برنامه‌ریزی ‌شود. امروزه سیاست و اقتصاد بسیار به هم وابسته شده‌اند و دارای پیچیدگی زیادی هستند. نمی‌شود برای حل مشکلات اقتصادی جناح‌بندی‌های سیاسی بین‌المللی را در نظر نگرفت. سیاست داخلی فرق می‌کند البته بازهم مسائل اقتصادی با سیاست داخلی مرتبط است ولی این بدین معنا نیست که همه مشکلات کشور را به گردن یک گروه و حزب بیاندازیم و با آنها رقابت کنیم.» تولیت آستان قدس در بخش دیگری از سخنانش گفت: «مالیات را باید از یقه سفیدها گرفت. اگر کسانی که مالیات نمی‌دهند ازشان مالیات گرفته شود جلو این دلال بازی‌ها گرفته می‌شود.»
غرویان در همین رابطه به «‏‏‏ابتکار» گفت: «مسئله مالیات یکی از منابع ثروت دولت است. درواقع منبع تامین نیازهای دولت است برای ارائه خدمات. همه مردم که به نحوی از خدمات نظام حکومتی استفاده می‌کنند در همه کشورها، یک مابه ازایی به نام مالیات می‌پردازند که دولت بتواند خدمات خودش را ارائه کند. یقه سفید یا یقه سیاه تفاوتی نمی‌کند. از حیث اینکه وظیفه دارند در برابر خدماتی که از دولت دریافت می‌کنند مالیات بپردازند. البته عدالت اقتضا می‌کند آنهایی که بیشتر از خدمات دولتی استفاده می‌کنند مالیات‏شان بیشتر باشد. مالیات منحصر به یک گروه و سازمان خاص نیست، همه باید پرداخت کنند تا حکومت اداره شود.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد