hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > ال کلاسیکو جذاب و جنجالی

ال کلاسیکو جذاب و جنجالی

دیدار معوقه تیم‌های سپاهان و پرسپولیس از هفته دوازدهم لیگ برتر از ساعت 16:10 در ورزشگاه نقش جهان و با حضور بیش از 40 هزار هوادار برگزار شد و این دو تیم اصفهانی و تهرانی که پیش از این بازی به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار داشتند، برای کسب 3 امتیاز این بازی به مصاف هم رفتند. پیش از آغاز بازی، باشگاه سپاهان از سید جلال حسینی، مدافع تیم پرسپولیس که در روزهای گذشته از تیم ملی خداحافظی کرده بود، قدردانی کرد.
دیدار معوقه تیم‌های سپاهان و پرسپولیس از هفته دوازدهم لیگ برتر از ساعت 16:10 در ورزشگاه نقش جهان و با حضور بیش از 40 هزار هوادار برگزار شد و این دو تیم اصفهانی و تهرانی که پیش از این بازی به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار داشتند، برای کسب 3 امتیاز این بازی به مصاف هم رفتند. پیش از آغاز بازی، باشگاه سپاهان از سید جلال حسینی، مدافع تیم پرسپولیس که در روزهای گذشته از تیم ملی خداحافظی کرده بود، قدردانی کرد. سیدجلال حسینی که از سال 88 به مدت 3 فصل در سپاهان حضور داشت، دیروز با پیراهن شماره 115 سپاهان که به او اهدا شد، همراه با قلعه‌نویی و برانکو عکس یادگاری گرفت. با سوت علیرضا فغانی بازی آغاز شد و در دقیقه 2 بازی پرسپولیس با ارسال امید عالیشاه از روی ضربه آزاد به موقعیت رسید که ضربه پشت سر منشا در اختیار نیازمند، دروازه‌بان تیم سپاهان قرار گرفت. در دقیقه 4 بازی، توپ ارسالی از جناح چپ با ضربه سر استنلی از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت. مهم‌ترین حمله پرسپولیسی‌ها در دقیقه 17 بازی به دست آمد. در این دقیقه سانتر خطرناک عالیشاه از روی ضربه ایستگاهی نزدیک بود به گل تبدیل شود اما توپ بعد از برخورد به پای گلر سپاهان به کرنر رفت. در دقیقه 33 بازی ایران‌پوریان پشت محوطه جریمه محمدی را صاحب توپ کرد که او بعد از یک چرخش و جا گذاشتن خلیل‌زاده با بیرانوند تک به تک شد، اما ضربه بغل پای چپ او را بیرانوند در اختیار گرفت. این خطرناک‌ترین حمله سپاهانی‌ها در نیمه نخست بود. در دقیقه 45 ارسال پای چپ عالیشاه از روی سر منشا و علیپور عبور کرد و به سمت راست زمین رفت و در ادامه سانتر زمینی کامیابی‌نیا نیز حاصلی به همراه نداشت. با این حمله نیمه نخست به پایان رسید و دو تیم بدون گل به کار خود در نیمه اول پایان دادند. با آغاز نیمه دوم در دقیقه 49 منشا، خالد شفیعی را جا گذشت تا حمله خطرناکی ایجاد کند اما پاس در عرض او را ایران‌پوریان قبل از رسیدن توپ به عالیشاه به کرنر فرستاد. در دقیقه 61 ارسال سپاهانی ها از روی کرنر با ضربه سر کی‌روش استنلی راهی اوت شد.
شاگردان برانکو که با شروع نیمه دوم با حملات بیشتر نسبت به حریف تمایل زیادی به گلزنی داشتند، در دقیقه 64 صاحب موقعیت دیگری شدند. در آن صحنه ریباند کرنر به سیامک نعمتی رسید که او با شوت روی پا به سمت دروازه سپاهان شلیک کرد اما توپ در راه دروازه سپاهان به صورت کیانی برخورد کرد و برگشت داده شد. 3 دقیقه بعد سانتر ایران‌پوریان از سمت راست زمین و ضربه سر شهباززاده از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون زده شد. بازی این دو تیم که به ال کلاسیکو معروف است، جذاب و دیدنی در حال پیگیری بود تا اینکه زرد پوشان سپاهان در دقیقه 73 به گل برتری رسیدند. عزت‌الله پورقاز پشت محوطه جریمه با شوتی تماشایی دروازه پرسپولیس را باز کرد. پس از گل سپاهانی‌ها هواداران  این تیم با چندین نارنجک خوشحالی کردند. سپاهانی‌ها در دقیقه 76 مجدداً توسط کی‌روش استنلی گلزنی کردند اما با پرچم کمک داور گل آنها پذیرفته نشد. پرسپولیسی‌ها پس از گل خورده فشار حملات خود را بیشتر کردند تا اینکه در دقیقه 89 یک پنالتی به سود پرسپولیس اعلام شد، پنالتی اعلام شده به سود پرسپولیس را علی علیپور به سمت راست دروازه سپاهان زد تا توپ دور از دستان نیازمند تبدیل به گل تساوی سرخ پوشان شود. پس از گل تساوی پرسپولیس، علیپور توپ را از دروازه برداشت تا بازی به جریان بیفتد ولی یزدانی به دنبال گرفتن توپ از او بود که موجب درگیری بین بازیکنان دو تیم شد. بازیکنان پرسپولیس بعد از گلزنی به سپاهان، مقابل نیمکت خودی رفتند و سلام نظامی به برانکو دادند. پس از پایان 90 دقیقه با اعلام داور، 5 دقیقه وقت اضافه اعلام شد که در آخرین دقیقه از وقت‌های اضافه سپاهان صاحب موقعیت شد. در آن صحنه اعلام خطا روی کیانی، ضربه ایستگاهی برای سپاهان به همراه داشت ولی شوت بختیار رحمانی به پای نوراللهی برخورد کرد و تبدیل به گل نشد تا در نهایت این دیدار حساس با تساوی یک بر یک پایان یابد و پرسپولیس با یک امتیاز این دیدار 28 امتیازی شد و در همان رده سوم باقی ماند اما سپاهانی‌ها با 30 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به پدیده، صدرنشین شدند.
در وقت‌ اضافی نیمه دوم استنلی کی‌روش مهاجم سپاهان به دلیل درگیری که بین او و بازیکنان پرسپولیس به وجود آمد از زمین مسابقه اخراج شد. او بعد از این اتفاق بشدت علیه داور اعتراض کرد. همچنین در این درگیری کمال کامیابی‌نیا هم اخراج شد.
برانکو: از داوری در اصفهان تجربه خوبی ندارم
برانکو ایوانکوویچ،  سرمربی پرسپولیس در نشست خبری گفت: «افتخار می‌کنم که در این دربی بزرگ شرکت کردیم. اینها بازی‌هایی است که برای بازی در آنها کار می‌کنیم. امروز هر دو تیم خوب کار کردند.» او در واکنش به اینکه 6 ماه قبل نشست خبری را به سیرک تشبیه کرده بود، افزود: «من چنین چیزی را نگفتم. شاید شما این جمله را در جایی خواندید اما من نگفتم. مطمئن باشید این صحبت من نیست. آیا تا به حال به اهالی رسانه توهین کرده‌ام؟ شاید این جمله به اشتباه به نشست خبری تشبیه شده است و من از آن درباره بازی استفاده کردم. عذرخواهی می‌کنم که این مسأله را 6 ماه در دل‌تان نگه داشتید تا آن را مطرح کنید. او درباره عملکرد داور مسابقه بیان داشت: «من تجربه خوبی از داوری‌ها در اصفهان نداشتم اما نمی‌خواهم درباره آن صحبت کنم. ما فقط می‌خواهیم داوری محترمانه باشد. امروز داور نشان داد که چرا جزو چهار داور برتر دنیا است. فکر نکنید که اگر بازی را می‌باختیم نظرم متفاوت بود.»
تکسیرا: قلعه‌نویی نخواست در سیرک شرکت کند!
نشست خبری سپاهان با غیبت امیر قلعه‌نویی برگزار شد و به جای او میگوئل تکسیرا در نشست حاضر شد. مربی پرتغالی سپاهان گفت: «قلعه‌نویی به خاطر یکسری شرایط نتوانست در نشست خبری حاضر شود. در فوتبال ایران یک سیرک به وجود آمده که او نخواست در این سیرک حاضر شود. امروز شما بازی را دیدید. هواداران پرشور ما به ورزشگاه آمدند و تا آخر به تیم کمک کردند. هر دو تیم خوب جنگیدند. فکر می‌کنم فوتبال ایران به این گونه بازی‌ها و هواداران پرشور احتیاج دارد.»
مصیبت های ناتمام هواداری
حتی اگر قرار باشد وارد یکی از بهترین استادیوم‌های حال حاضر فوتبال ایران شوید، حدود یک کیلومتر مسیر خاکی را باید پشت سر بگذارید تا به گیت‌های ورودی ورزشگاه نقش جهان برسید. مصیبت گیت‌ها که دیگر هیچ. این نمایی از مسیر منتهی به ورزشگاه مدرن و تازه تأسیس نقش جهان است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد