hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > غربالگری کرونا در ورودی های مرزی استان در حال انجام می باشد

غربالگری کرونا در ورودی های مرزی استان در حال انجام می باشد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته هلال احمر گفت: از اواخر  سال گذشته تا  اردیبهشت ماه امسال ۴۸ هزار و ۵۷۲ نفر از مرز دوغارون و فرودگاه شهید هاشمی نژاد رفت و آمد داشتند، که مورد غربالگری و تب سنجی برای کرونا قرار گرفتند.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-سید مجتبی احمدی افزود: در حال حاضر بر اساس  مصوبه ستاد ملی کرونا وبا همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شبکه بهداشت و درمان تایباد بحث غربالگری در مبادی  ورودی های مرزی استان در فرودگاه شهید هاشمی نژاد و مرز دوغارون با توجه به حساسیت های موجود در بحث بیماری کرونا در حال اجرا  می باشد.
وی در خصوص طرح ناظران سلامت بیان داشت   : طرح ملی عامران سلامت با حضور جوانان جمعیت از 5 آبان تا 15 آبان ماه سال گذشته در سطح استان با همکاری 6 دانشگاه علوم پزشکی در استان انجام شد و تذکرات لسانی، توصیه فرهنگ رعایت پروتکل های بهداشتی، توزیع برشورها و ماسک و اجرای پویش من ماسک می زنم در سراسر استان برای 349 هزار و 610 نفر بهره ور انجام شد که در این طرح در مدت ده روز 116 هزار و 510 عدد ماسک توزیع شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی درادمه گفت: در بحث قرارگاه مواسات و همدلی که با نظارت و همدلی نماینده ولی فقیه در استان انجام شد  ۱۰۸۳۵ بسته معیشتی در سراسر استان با اعتبارات درونی جمعیت به ارزش ۳میلیارد و 792 میلیون تومان توزیع شد.
 وی ازبهره برداری 52 خانه هلال ورسیدن تعداد خانه های هلال در استان به 270 خانه خبر داده وافزود: خانه های هلال محل هایی برای توسعه تاب آوری جوامع محلی، استفاده از ظرفیت های مردمی در جهت کاهش آسیب های ناشی از بلایا است.
احمدی یاد آور شد: با همکاری کمیته بین المللی صلیب سرخ در بحث آموزش آگاهی از خطرات مین در شهرستان تایباد و مرز دوغارن بیش از 300 هزار پک بهداشتی به مسافرینی که از مرز خارج می شدند توسط جمعیت و کمیته بین المللی صلیب سرخ تحویل داده شد؛ همچنین مرکز دوغارن برای بیش از ۳میلیون و ۸۰۰ هزار نفر آموزش های لازم در زمینه خطرات ناشی از وجود مین برگزارکرده است.
وی افزود: برای توسعه آموزش های همگانی، عمومی و تخصصی خدماتی شامل 282 دوره کمک های اولیه، در مجموع 290 نفر در قالب تیم های عملیاتی تخصصی آموزش های لازم را فراگرفتند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در خاتمه اظهار داشت: در سال گذشته  به 3 هزار 565 نفر از توانیابان و توانخواهان توان بخشی توسط معاونت درمان توانبخشی ارائه خدمت شده و 112 هزار و 500 نسخه داروهای خاص و ویژه توسط داروخانه جمعیت هلال احمر استان خدمات دارویی انجام شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد