hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بستری ۱۰۹ بیمار کرونایی جدید در مازندران

بستری ۱۰۹ بیمار کرونایی جدید در مازندران

شیوع کرونا در مازندران در سراشیبی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید ۱۹، هر روز کمتر از روز گذشته به ثبت می‌رسد، موضوعی که موجب نگرانی مسئولان شده تا این روند کاهشی، سبب کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شود.
سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۹۰ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند و ظرف همین مدت تعداد ۱۱۵ نفر از افراد مشکوک بستری شده از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.
وی تصریح کرد: هم اکنون ۵۳۳ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۳۳ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.
از سوی دیگر بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۱۵۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.
بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ بیمار جدید بستری و ۱۷ بیمار هم ترخیص شدند. همچنین ۳۷ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
تزریق واکسن ایران - کوبا به ۸۰ نفر در بابل
همچنین بر اساس روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل در مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا در شهرستان بابل روز گذشته به ۸۰ نفر واکسن کرونا تزریق شد.
این امر در بابل ادامه خواهد داشت و امروز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه نیز به ۲۴۰ نفر دیگر از همشهریان واکسن کرونا تزریق خواهد شد.
از سوی دیگر، مصطفی جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در این زمینه، اظهار کرد: تاکنون ۱۵ هزار نفر از کادر درمان، سالمندان، جانبازان و بیماران خاص و .. این شهرستان واکسن کرونایی که وزارت بهداشت در اختیار این دانشگاه قرار داده بود، دریافت کردند.
وی تصریح کرد: ۱۱ هزار نفر افراد بالای ۸۰ سال در شهرستان بابل زندگی می کنند که از این تعداد حدود ۷۰ درصد واکسن کرونا را دریافت کردند و تزریق به بقیه نیز در حال انجام است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد: وزرات بهداشت تمام تلاش خود را به کار بسته تا واکسن های مورد نیاز را وارد و یا در داخل تولید کند اما برخی محدودیت ها از جمله تحریم‌ها روند تحویل واکسن های وارداتی را با تاخیر روبه رو کرده است.
جوانیان اظهار کرد: ۷۰ درصد جامعه باید واکسینه شوند تا ویروس کرونا از اپیدمی خارج شود.
وی افزود: حدود ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان بابل باید واکسن دریافت کنند تا به آمار ۷۰ درصدی واکسیناسیون کرونا برسیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد