hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > فروش دام؛ بزرگترین دغدغه عشایر خراسان جنوبی‌ / خرید وعده‌ای تعطیل شد

فروش دام؛ بزرگترین دغدغه عشایر خراسان جنوبی‌ / خرید وعده‌ای تعطیل شد

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: به دلیل کاهش نزولات آسمانی، خشکسالی و ضعف مراتع در تامین علوفه دام عشایر، بزرگترین دغدغه عشایر استان، فروش دام مازاد خود برای عبور از این بحران است.
مهدی عصمتی پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مسئولین ذیربط و با توجه به مصوبه اخیر "شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست های حمایت محصولات اساسی کشاورزی"،  قیمت خرید حمایتی دام عشایر در سقف اعلامی وزارت جهاد کشاورزی (سازمان امور عشایر ایران) به ازای هر کیلوگرم دام زنده سبک عشایری (ترکیبی) 45 هزار تومان تعیین شده است.
وی بیان کرد: پیرو این مصوبه به ازای خرید هر کیلوگرم دام، معادل سه کیلوگرم جو وارداتی نیز با قیمت مصوب از محل ذخائر راهبردی کشور به اتحادیه تعاونی‌های عشایری برای تامین خوراک دام عشایر تحویل می‌شود.
مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور، به عنوان مباشر خرید دام عشایرتعیین می‌شود، گفت: تحویل نهاده درقبال خرید دام توسط دولت، یکی دیگر از مزیت‌های فروش دام عشایر به دولت است و کمکی مهم در تغذیه دام مولد عشایر محسوب می‌شود.
عصمتی پور گفت: خرید دام توسط دولت موجب آسودگی خاطر عشایر از پرداخت پول دام خود می‌شود.
وی افزود: دلالان، دام عشایر را به صورت وعده‌ای می‌خرند و عشایر تا زمان گرفتن پول خود در نگرانی بسر می‌برند.
مدیر کل امور عشایر خراسان جنوبی، عضویت جوانان عشایری در شرکت تعاونی عشایری را از دیگر مطالبات عشایر عنوان کرد و یادآور شد: جوانان عشایر با عضویت در تعاونی‌ها و در کنار آن افزایش ارتباطات اجتماعی، می‌توانند نقش بسزایی در ایجاد پل‌های ارتباطی مناسب بین دستگاهای متولی امور عشایری و محلات عشایری داشته باشند تا بتوانند از خدمات و امکانات بروز برای جامعه خود مطلع شوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد