hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > گرم شدن هوا به افزایش آمار کرونا در جنوب استان کرمان دامن زد

گرم شدن هوا به افزایش آمار کرونا در جنوب استان کرمان دامن زد

سخنگوی ستاد کرونا استان کرمان گفت: عمده افزایش موارد بستری کرونای استان مربوط به جنوب کرمان بوده که یکی از مهمترین دلایل آن گرم شدن هوا است.

مهدی شفیعی، با بیان اینکه یک هفته‌ای بود که شاهد یک روند ثابت در موارد سرپایی و بستری کرونا در استان بودیم و در آستانه یک روند نزولی قرار داشتیم اظهار داشت: متاسفانه این روند ادامه پیدا نکرد و به نظر می‌رسد که در روزهای گذشته شاهد یک روند افزایشی مختصری را در آمار موارد بستری کرونا در استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه عمده افزایش موارد ما در استان مربوط به حوزه جنوب استان کرمان است و این مسئله می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشد گفت: یکی از مهمترین دلایل این روند افزایشی در جنوب می‌تواند گرم شدن هوا و روشن شدن سیستم‌های سرمایشی به ویژه اسپلیت‌ها، کولرهای گازی باشد و بسته شدن در و پنجره‌ها در مناطق جنوبی استان است.

سخنگوی ستاد کرونا استان کرمان بیان کرد: این مسئله باعث می‌شود گردش هوای منازل، فضاهای جمعی، ادارات، بانک‌ها و مراکزی که مردم در آن تجمع دارند کمتر شده و گردش طبیعی هوا در این محل‌ها دچار اختلال شده و فضای مناسبی برای انتقال ویروس ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه تا روز گذشته تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان کرمان 19 هزار و 790 مورد است گفت: در حال حاضر موارد بستری قطعی کرونا در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی استان 389 مورد است که از این تعداد 226 نفر در سطح دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 35 نفر در سطح دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 72 نفر در سطح دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 7 نفر در سطح دانشگاه علوم پزشکی بم و 49 نفر در سطح دانشکده علوم پزشکی سیرجان بستری هستند.

شفیعی موارد جدید بستری تا روز گذشته را 71 نفر عنوان کرده و افزود: تعداد فوتی‌های کرونا روز گذشته در استان 12 نفر است که از این تعداد 7 نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 2 نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 2 نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و یک نفر حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان قرار دارد و مجموع جانباختگان کرونا در استان به 2 هزار و 798 نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه همچنان تاکید ما به استفاده از ماسک در تمام فضاهای عمومی و خارج از خانه، فاصله گذاری فیزیکی و کم شدن جمعیت و تراکم در مراکز ارائه خدمات عمومی و شست و شو و ضد عفونی دست‌ها است ادامه داد: در محل‌هایی که سیستم سرمایشی روشن شده حتماً باید درب و پنجره‌ای باز باشد تا گردش هوا به صورت گردشی جریان داشته باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد