hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > دورخیز یک مدیر شکست خورده!

دورخیز یک مدیر شکست خورده!

«محمد مهدی نبی گزینه جانشینی گرشاسبی است»؛ این تیتری بود که از چند روز گذشته در برخی از رسانه‌ها منتشر شد. برخی از رسانه‌های دیگر نیز او را گزینه جانشینی محمدرضا ساکت می‌دانند. هرچه که باشد دبیرکل پیشین فدراسیون فوتبال به سختی تلاش می‌کند دوباره به فوتبال بازگردد و در این راستا از هیچ پستی به سادگی نمی‌گذرد.
                       

«محمد مهدی نبی گزینه جانشینی گرشاسبی است»؛ این تیتری بود که از چند روز گذشته در برخی از رسانه‌ها منتشر شد. برخی از رسانه‌های دیگر نیز او را گزینه جانشینی محمدرضا ساکت می‌دانند. هرچه که باشد دبیرکل پیشین فدراسیون فوتبال به سختی تلاش می‌کند دوباره به فوتبال بازگردد و در این راستا از هیچ پستی به سادگی نمی‌گذرد. اینکه او با کدام رزومه، گزینه بهترین پست‌های مدیریتی فعلی فوتبال ایران است به کنار، بازگشت نبی با توجه به دشمنی‌اش با کی روش، در این روزها حاکی از جدایی قطعی سرمربی پرتغالی تیم ملی پس از جام ملت‌هاست یا وزارت ورزش قصد دارد دشمنی کی‌روش با باشگاه پرسپولیس را با حضور نبی، سخت‌تر کند؟ هرچه که باشد در شرایط فعلی انتخاب نبی بزرگ‌ترین اشتباه وزارت ورزش و جوانان است هرچند که به نظر می‌رسد نبی بیش از وزارت مایل به مطرح شدن نامش به عنوان گزینه است. شاهد این ادعا، حمایت عجیب یکی از روزنامه‌ها در روزهای مختلف از نبی بود که واکنش‌هایی را در فضای مجازی به همراه داشت.

این قانون،احمقانه‌است

بازگشت گزینه شکست خورده‌ای که پیش از این نشان داده توانایی مدیریت ندارد و رای‌های جنجالی در کشوی میز او خاک می‌خورد نشان دهنده ناکارآمدی محمد مهدی نبی است. او در شرایطی به دنبال لابی برای مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس است که حمیدرضا گرشاسبی، بخش عمده‌ای از بدهی‌های باشگاه را پرداخت کرده و به زودی پاداش حضور در فینال لیگ قهرمانان نیز به حساب این باشگاه واریز می‌شود، بنابراین در شرایط فعلی حضور هر مدیرعاملی می‌تواند همراه با موفقیت باشد و چه فرصتی بهتر از این؟ محمد مهدی نبی البته باوجود ناکارآمدی در اجرای عدالت، نشان داده به خوبی لابی کردن را می‌داند و از همین رو حتی حمایت برانکو را نیز دارد. او که دشمن سرسخت کی روش است با قانون احمقانه «دشمنِ دشمن من، دوست من است» با برانکو همراه شده و به نظر می‌‌رسد برنامه‌های ویژه‌ای برای جلب توجه سرمربی موفق سرخ‌ها دارد. تصور کنید در شرایطی که کی روش و برانکو با یک دنیا مشکلات، حاشیه‌سازی می‌کنند دشمن سرمربی تیم ملی نیز مدیرعامل پرسپولیس شود. در آن شرایط چگونه می‌توان از بازیکنان انتظار داشت تمرکز خود را روی بازی‌های پرسپولیس و تیم ملی بگذارند و وارد درگیری‌ها نشوند؟

واکنش بازیکنان پرسپولیس به احتمال حضور نبی

حقیقت ماجرا آن است که بازیکنان پرسپولیس دل خوشی از نبی ندارند و در شرایط فعلی ترجیح می‌دهند حمیدرضا گرشاسبی به عنوان مدیرعامل باشگاه ابقا شود. اتفاقی که مسعود سلطانی‌فر نیز به مدیرعامل باشگاه پرسپولیس داده و تلاش‌ها برای گرفتن مجوز ابقای گرشاسبی ادامه دارد. جالب است بدانید شاگردان برانکو معتقدند گرشاسبی در سخت‌ترین شرایط، پرسپولیس را تحویل گرفت و یکی از موفق‌ترین تیم‌های تاریخ باشگاه را ساخت. این تیم با وجود محرومیت از فصل نقل و انتقالات موفق شد به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند و همین موضوع نشان دهنده کارنامه پرافتخار گرشاسبی است اما اینکه به محض پایان محرومیت سرخپوشان، نبی مدیرعاملی پرسپولیس را برعهده بگیرد کمی غیرمنطقی است. البته مخالفان این تئوری معتقدند لزوم اجرای قانون برای همه افراد در اولویت نخست قرار دارد و موفق بودن یک فرد دلیل عدم تمکین به قانون نیست. به هر ترتیب احتمال خصوصی شدن باشگاه پرسپولیس با احتمال ابقای گرشاسبی نسبت مستقیم دارد و مسعود سلطانی‌فر به شدت پیگیر کسب مجوز برای ادامه کار گرشاسبی است. اینکه این اتفاق تا چه میزان عملی شود را هیچ‌کس نمی‌داند اما فرمایشات رهبری انقلاب نیز امیدها برای ابقای افرادی که امثال گرشاسبی هستند را افزایش داده است. رهبری در این باره می فرمایند: «این قانون بازنشستگان، یک قانون بسیار خوبی است. این از آن قوانینی است که ما به آن احتیاج داشتیم، جایش هم خالی بود. این قانون در واقع حلقه‌ بسته‌ مدیریتی را که گاهی اوقات در بعضی از جاها سال‌های سال طول می‌کشد، این حلقه‌ مدیریتی بسته را باز می‌کند، می‌شکند، راه را برای جوان‌ها می‌گشاید که بتوانند خودشان را برسانند به مراکز مدیریتی. بنابراین اصل قانون، قانون خوبی است منتها اطلاق قانون، اطلاق درستی نیست یعنی اینکه هر بازنشسته‌ای باید به کار گرفته نشود، این اطلاق درست نیست. چون بعضی از افراد هستند بله، مثلا 30 سال هم خدمت کرده‌اند، بازنشسته هم شده‌اند، فرض کنید که 20 ساله بوده، 18 ساله بوده استخدام شده، حالا هم یک مرد 48 ساله، 50 ساله است، وقت کارش است و تجربه‌ خوبی هم پیدا کرده، جایگزین هم ندارد؛ این است دیگر؛ قانون این را هم شامل می‌شود، اما شمول قانون نسبت به این جور آدم‌هايی که کم و بیش پیدا می‌شوند، ممکن است زیاد هم نباشند، درست نیست».

افشین‌خان گزینه شد!

«گرشاسبی مجبور به رفتن شود، یا نبی می‌آید یا افشین‌خان!» ؛ این جمله را یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس به «قانون» گفت. او اعتقاد داشت تلاش‌هایی برای حضور افشین پیروانی نیز در حال انجام است و به نظر می‌رسد اگر حضور نبی با واکنش‌های منفی همراه شود، وزارت ورزش و جوانان، سرپرست پیشین تیم ملی را مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خواهد کرد. تبرئه افشین پیروانی از حکم پنج سال محرومیتش در کنار مقبول بودن او نزد هواداران و تحصیلات ورزشی از جمله دلایلی هستند که افشین پیروانی را از گزینه‌های اصلی مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس قرار داده و به نظر می‌رسد وزیر ورزش نیز با این اتفاق مخالفتی نداشته باشد. البته از چند روز گذشته برخی رسانه‌ها از چراغ سبز برانکو به نبی نیز نوشته‌اند. ماجرا به پوستری مربوط می‌شود که برانکو ایوانکوویچ در اینستاگرام خود منتشر کرد، پوستری که به همایش تحت مدیریت نبی اشاره می‌کرد و همین موضوع دستاویزی شده تا بگویند برانکو به نبی چراغ سبز نشان داده است. از سوی دیگر رفاقت دیرینه نبی با امیر عابدینی، باعث شده او بیش از پیش به لابی‌های پیشکسوتان امیدوار باشد. به هر ترتیب در صورت جدایی حمیدرضا گرشاسبی از باشگاه پرسپولیس، نبی و پیروانی جنگ اصلی خود را آغاز خواهند کرد و تلاش‌ها برای مدیرعاملی موفق‌ترین پرسپولیس تاریخ ادامه خواهد داشت.

                    
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد