hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ماسک را با الکل ضدعفونی نکنید

ماسک را با الکل ضدعفونی نکنید

«ضدعفونی کردن ماسک با الکل به دلیل ایجاد رطوبت توصیه نمی‌شود.» فوق تخصص ریه و متخصص داخلی با بیان این جمله گفت: ماسک یک‌بار مصرف در صورت خیس شدن کاربرد محافظتی خود را از دست داده و باید تعویض شود.
محمدرضا زاهدپور انارکی با اشاره به ورود ویروس هندی به کشور افزود: هر موتاسیون (جهش) در ویروس کرونا، قدرت تهاجم، سرعت انتقال و سرایت، عوارض بیماری و میزان مرگ و میر را افزایش می‌دهد.
وی تصریح کرد: دوره خاموش یا پنهان بیماری نیز در این ویروس در مقایسه با ویروس اصلی کوتاه‌تر و بروز علائم بالینی به سرعت اتفاق می‌افتد، اما بدون شک هر یک از ویروس‌ها یک دوره خاموش را طی می‌کند.
این فوق تخصص ریه با بیان اینکه در پیشگیری از این ویروس ماسک مهمترین عامل است، افزود: ماسک N ۹۵ موثرترین ماسک برای جلوگیری از انتقال آلودگی ویروسی است.
استفاده از ماسک برای جلوگیری از انتقال کرونا باید حداقل دولایه باشد
این متخصص داخلی اضافه کرد: استفاده از ماسک یک‌بار مصرف به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا، باید حداقل دولایه باشد و در صورت استفاده از ماسک یک‌بار مصرف یک‌لایه باید از ۲ ماسک استفاده شود.
استفاده از ماسک یکبار مصرف؛ حداکثر ۸ ساعت
زاهدپور انارکی ادامه داد: استفاده از ماسک یکبار مصرف همچنین باید به صورت روزانه تعویض و حداکثر هشت ساعت استفاده شود.
به گفته این فوق تخصص ریه، این ماسک به ویژه در مناطق آلوده از جمله مراکز درمانی و بیمارستان‌ها باید به محض خروج فورا تعویض شده و مجددا استفاده نشود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد