hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > روند ثابت شیوع کرونا در استان کرمان؛ جنوب استان همچنان قرمز است

روند ثابت شیوع کرونا در استان کرمان؛ جنوب استان همچنان قرمز است

سخنگوی ستاد کرونا استان کرمان با اشاره به روند ثابت کرونا در استان گفت: بیشترین شهرستان‌های قرمز در جنوب استان قرار دارند.

مهدی شفیعی، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان کرمان اظهار داشت: براساس آمار بیماران سرپایی، بستری و فوتی‌های کرونا در استان کرمان به نظر می‌‌رسد که طی هفته گذشته روند بیماری در استان ثابت بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه جنوب استان و شهرستان‌های جنوبی استان به نظر می‌رسد که اندکی روند افزایشی را در تعداد بیماران بستری داشتیم و تعداد شهرستان‌های قرمز بیشتر در جنوب استان است افزود: امیدواریم در ایام پایانی هفته و تعطیلات پیش رو با رعایت‌هایی که خود مردم انجام می‌دهند و تلاش‌های مسئولان و همکاران ما زنجیره کرونایی که برقرار شده است را کنترل کرده و این همه‌گیری سیر نزولی را در هفته‌های آینده داشته باشد.

سخنگوی ستاد کرونا استان کرمان با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان بیان کرد: واکسیناسیون براساس گروه‌های هدف وزارتخانه و در راستای اهداف سند ملی واکسیناسیون در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بعد از اتمام واکسیناسیون جامعه هدف فاز اول که کادر بهداشت و درمان و برخی از جمعیت‌های خاص را شامل می‌شد، فاز دوم برای افراد 80 سال به بالا آغاز شده و با توجه به واکسنی که به کشور وارد شود به تدریج گروه‌های سنی پایین‌تر نیز فراخوان می‌شوند.

شفیعی با اشاره به عوارضی که ممکن است بعد از تزریق واکسن به وجود آید و مراقبت‌های بعدی گفت: این واکسن مانند دیگر واکسن‌هایی که برای کنترل بیماری‌ها تزریق می‌شود مراقبت و اقدامات زیادی نیاز ندارد.

وی با بیان اینکه واکسن‌ها، فرآورده‌های بیولوژیکی هستند افزود: میکروارگانیسمی اعم از باکتری، ویروس و امثال اینها به شکل ضعیف شده، کشته شده و یا قطعاتی از آنها در داخل واکسن وجود دارر که سیستم ایمنی بدن را فعال کرده و بدن آنتی بادی لازم را برای مقابله با بیماری اصلی تولید کند.

سخنگوی ستاد کرونا استان کرمان با اشاره به اینکه این فراورده ای بیولوژیک ممکن است عوارضی داشته باشد که این عوارض را به عوارض شایع، تقریباً شایع و ناشایع و نادر طبقه‌بندی می‌کنیم گفت: بین 10 تا 15 درصد کسانی که واکسن‌ها را دریافت می‌کنند عوارض خفیفی مانند خستگی، تب ملایم و بدن درد را ممکن است تجربه کنند که با استراحت، مصرف مایعات و یا استفاده از مسکن ساده می‌توانند این علایم را پشت سر بگذرانند.

وی با بیان اینکه برخی علایم تزریق واکسن ممکن است شدیدتر باشد و این علائم تقریبا شبیه علایم خود بیماری است افزود: توصیه می‌شود در صورت شدید شدن علایم به پزشک مراجعه کنند.

شفیعی با بیان اینکه عوارض نادری هم ممکن است وجود داشته باشد که خوشبختانه بسیار کم است گفت: این عوارض نیازمند مداخلات فوری پزشکی دارند و برای همین توصیه می‌شود اگر افراد بعد از تزریق واکسن ناخوشی شدیدی دارند حتما به اورژانس مراجعه کنند که خوشبختانه تعداد این افراد بسیار کم است.

وی افزود: نگرانی از بابت تزریق واکسن وجود ندارد و پیشنهاد می شود که همه گروه‌هایی که اعلام می‌شود حتماً برای تزریق واکسن مراجعه کنند تا با این واکسیناسیون بتوانیم شاهد قطع زنجیره کرونا باشیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد