hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > افکارعمومی، حلقه گمشده دولت

افکارعمومی، حلقه گمشده دولت

این روزها که کشور درگیر مشکلات عدیده اقتصادی است و شرایط کشور روز به روز ملتهب می‌شود انتظار افکار عمومی از دولت بالا رفته است. آنها انتظار دارند روحانی سکوتش را بشکند و هر چه هست با مردم در میان بگذارد.
دلسوزان معتقدند روحانی با صحبت و بیان مشکلات برای مردم می‌تواند آرامش را به کشور و بازار بازگرداند.افکار عمومی که همیشه در کنار دولت بوده‌اند اگر قرار است همچنان دولت را همراهی کنند باید در جریان اوضاع کشور قرار گیرند. ناگفته‌ها چرا نباید بیان شود. اگر دولت در جایی نمی‌تواند نظارت داشته باشد و یا خارج از دست دولت است باید بیان شود.
متاسفانه سکوت مسئولان، به‌ویژه دولتمردان و پاسخگونبودن به سوالات و ابهامات بی‌شمار مردم، بسیار درخورتامل است. در ایجاد شرایط به وجود آمده در کشور دلایل زیادی بیان شده است اما افکار عمومی انتظار دارد دولت خودش بیاید و این سکوت را بشکند. افکار عمومی در شرایطی سخت و پر ابهام و سوال، به حال خود رها شده است. مردم انتظار و توقع به حق و بجایی دارند که در چنین شرایطی، شخص رئیس‌جمهوری بیشتر در بین آنها باشد، با آنها گفت‌وگو کند، سکوت خود را بشکند. وقتی دولت سخنگو ندارد همه نگاه‌ها به سمت آقای روحانی دوخته می‌شود. این سکوت دولت می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد اما نباید فراموش کرد حرف نزدن دولت با مردم منجر به از دست دادن محبوبیت دولت در بین مردم می‌شود.
داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «ابتکار» در رابطه با سکوت دولت و صحبت نکردن آقای روحانی با مردم، گفت:
من با این صحبتی که بیان می‌شود دولت از پاسخگویی به افکار عمومی فرار می‌کند، کاملا مخالف هستم. چرا که آخرین باری که آقای روحانی با مردم صحبت کردند در جریان سفری بود که ایشان به سمنان داشتند و رئیس‌جمهوری در این سفر تا حدودی به مسائل پرداختند. حتی در طول این مدت که دولت سخنگو نداشت برخی مواقع آقای روحانی به مناسبت‌های مختلف سعی کردند با مردم صحبت کنند و برخی از مسائل با مردم در میان گذاشته شد.
داریوش قنبری با بیان اینکه  شرایط موجود بر دولت تحمیل شده است، خاطرنشان کرد: دولت در موقعیتی قرار گرفته که در ایجاد این وضعیت نقش و دخالتی نداشته است و به نوعی این وضعیت بر دولت تحمیل شده است. تحمیل چنین وضعیتی نتیجه عوامل خارجی و نیز همکاری برخی از عوامل داخلی بوده است. دولت تمام تلاش خود را کرده با وجود تمام این شرایط تا جایی که امکانش فراهم بوده پاسخگوی افکار عمومی باشد. به گونه‌ای که حتی برخی مواقع آقای روحانی مسائل را با کنایه مطرح کرده و برخی مواقع نیزبا صراحت مسائلی را بیان کرده‌اند.
این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به قضاوت افکار عمومی از عملکرد دولت، گفت: افکار عمومی اگر بخواهد قضاوت منصفانه‌ای درارتباط با عملکرد دولت داشته باشد قطعا باید شرایطی که بر آن تحمیل شده و در کشور وجود دارد را در نظر بگیرد. اوضاع و شرایط فعلی نتیجه کارشکنی دلواپسان داخلی و عوامل خارجی است. مردم بدانند دولت به نوبه خود تمام تلاش‌ خود ر ا انجام داده است تا کشور را از وضعیت فعلی خارج کند.
وی افزود: همه می‌دانیم که نتیجه اقدامات دولت در چهار سال اول دوره ریاست‌جمهوری آقای روحانی این بود که کشور را تاحدودی به آرامش برساند. در شرایطی که کشور به سمت آرامش می‌رفت انتظار این بود که کارشکنی از سوی برخی عوامل داخلی نسبت به اقدامات دولت صورت نگیرد و در مسیری حرکت نکنند که خواست دشمنان ملت باشد اما متاسفانه اینگونه نشد و عده‌ای عملا  در مقابل منافع ملی ایستادند. این گروه بهانه را به دست دشمن دادند تا دولت را در فشار و تنگنا قرار دهد. اگر آقای روحانی در رابطه با بیان برخی موارد سکوت می‌کنند یا در بیان پاره‌ای مسائل صراحتا صحبت نمی‌کنند درواقع به دلیل درک ایشان از شرایط موجود کشور است. چرا که ایشان نمی‌خواهند بیشتر از این کشور به سمت چالش کشیده شود. دولت در تلاش است راهکاری برای خروج از این وضعیت پیدا کند.
قنبری تصریح کرد: با عقلانیت و درایتی که من از آقای روحانی سراغ دارم ایشان تمام تلاش خود را خواهند کرد که کشور از این وضعیت بحرانی فعلی خارج شود. دولت در تلاش است که ضمن حفظ غرور ملی، راهکاری را برای حل مشکلات کشور پیدا کند. با توجه به شرایطی که کشور درگیر آن است، نمی‌شود همه تقصیر را متوجه دولت دانست. واقعیت این است که گروه‌هایی در کشور وجود دارند که دارای قدرت هستند که در مقابل آقای روحانی ایستاده‌اند و این مخالفان تا به حال به نوعی موفق شده‌اند  و دولت را در تنگنا قرار داده‌اند.  این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا مصلحت‌اندیشی بیش از حد دولت، باعث نشده که بیشترین ضربه به آن وارد شود؟ گفت: درست است اما شاید بیان این ناگفته‌ها از طرف رئیس‌جمهوری باعث شود که کشور به سمت تنش حرکت کند.به همین خاطر آقای روحانی در تلاش است که چنین اتفاقی رخ ندهد.
قنبری در ادامه گفت: با توجه به شرایطی که کشور در آن قرار گرفته است هر شخص دیگری به جای آقای روحانی، رئیس‌جمهوری بود هم کاری بیشتر از این نمی‌توانست پیش ببرد. اگر بخواهیم در چارچوب یک تحلیل عملی به اقدامات دولت بپردازیم من کم‌وکاستی در اقدامات دولت نمی‌بینم. تضعیف آقای روحانی، تضعیف اراده ملی و آن تفکری است که حامی دولت و پشت آقای روحانی قرار دارد. ما باید شرایط و امکانات دولت را درک کنیم.
بله درست است کشور دارای مشکلات زیادی است ولی باید توجه داشت که در چه شرایطی قرار داریم و و ریشه این مشکلات به کجا برمی‌گردد و اینکه آقای روحانی تا چه اندازه می‌توانستند در حل این مشکلات تلاش داشته باشند.
به نظر من هر دولت دیگری به جز این دولت تدبیر و امید هم که بود، بهتر از این نمی‌توانست عمل کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد