hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > باقلا ماسکی معجزه آسا برای شفافیت صورت

باقلا ماسکی معجزه آسا برای شفافیت صورت

متخصص طب سنتی گفت: باقلا حاوی آهن، کلسیم، پروتئین، روی، منگنز و فولات است و ماسک باقلا سبب شفافیت پوست صورت می‌شود.

مجید امتیازی، متخصص طب سنتی گفت: باقلا از دسته حبوبات فصل بهار است و در فصل‌های سرد سال مانند پاییز و زمستان باقلا به صورت خشک شده مصرف می‌شود.

او افزود: مزاج باقلا سرد و مرطوب است و هنگامی که باقلا خشک شود کیفیت مرطوب آن به خشکی تبدیل می‌شود، اما مزاج سردی آن باقی می‌ماند همچنین روش‌های پخت باقلا متفاوت است، اما رایج‌ترین روش پخت آن به صورت ساده است.

متخصص طب سنتی اظهار داشت: در پخت باقلا باید دقت شود، زیرا مزاج باقلا سرد است و سبب نفخ می‌شود همچنین مصرف باقلا در افرادی که بیماری‌های گوارشی دارند، مشکلاتی ایجاد می‌کند.

او تصریح کرد: افراد باید برای پخت باقلا ابتدا پوست آن را جدا کنند و آن را بجوشانند بعد آب حاصل از جوشاندن را دور بریزند و باقلا را به طور کامل بپزند.

امتیازی افزود: باقلا با یک ادویه گرم مانند فلفل، پونه، آویشن و دارچین استفاده شود همچنین باقلا را می‌توان با ترکیب ادویه‌های گرم نیز مصرف کرد.

متخصص طب سنتی بیان داشت: استفاده از ادویه در مصرف باقلا به شرایط مزاجی افراد بستگی دارد و ادویه‌های گرم باعث هضم آسان باقلا می‌شود.

او گفت: مصرف باقلا، بوییدن گل‌ها و گرده گل آن در افراد مبتلا به فاویسم که بدن آن‌ها فاقد آنزیم گلوکز ۶ فسفات دهیدروژناز است سبب ایجاد علائم فاویسم می‌شود.

امتیازی عنوان کرد: افراد از مصرف زیاد باقلا بپرهیزند و باقلا را کامل بپزند، زیرا مصرف خام آن ساختار گوارشی را مختل می‌کند.

او اظهار داشت: می‌توان ازخشک شده باقلا همراه با ماست یا عصاره ختمی به شکل خمیری به عنوان ماسک صورت هفته‌ای یکدفعه استفاده کرد، زیرا لایه بردار خوبی است و باعث شفافیت پوست صورت می‌شود.

امتیازی گفت: با رعایت اعتدال در مصرف باقلا بهترین کیفیت را می‌توان از باقلا بهره برداری کرد.

او گفت: باقلا حاوی فولات، آهن، روی، منگنز، فیبر، پروتئین، کلسیم و گروه ویتامین‌های B است که به دلیل داشتن آهن درمان کمکی خوبی برای افراد دچار کمبود آهن است.

متخصص طب سنتی گفت: باقلا به دلیل دارا بودن روی سبب تکامل سیستم عصبی و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، منگنز موجود در باقلا از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند و به سبب داشتن فیبر ملین خوبی است، باعث کاهش سطح چربی‌های خون به خصوص کلسترول می‌شود.

متخصص طب سنتی ادامه داد: باقلا در افرادی که قند خون بالا دارند سبب کاهش قند خون می‌شود و در رژیم غذایی به لاغری کمک می‌کند.

امتیازی گفت: مصرف باقلا به دلیل داشتن فولات در مادران باردار دارای شرایط مزاجی خوب و ساختار گوارشی مناسب باعث جلوگیری از ایجاد نقص عصبی جنین می‌شود.

متخصص طب سنتی ادامه داد: باقلا به دلیل داشتن پروتئین سبب رفع خستگی و بی حالی در مادران باردار می‌شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد