hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > رگبار شدید باران و آبگرفتگی معابر در شمال‌ و شرق اصفهان

رگبار شدید باران و آبگرفتگی معابر در شمال‌ و شرق اصفهان

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان از وقوع رگبار شدید باران و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌های فصلی در نواحی شمال، شرق و غرب اصفهان از امروز تا چهارشنبه خبر داد.
ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی در سطح استان تا پایان هفته جاری، اظهار داشت: افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و رگبار بهاری و رعد وبرق به ویژه در مناطق غرب، شمال و شرق استان در سه روز آینده پیش‌بینی می‌شود.
وی با بیان اینکه بارش تگرگ در ارتفاعات و مناطق مستعد دور از انتظار نیست، افزود: احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد به ویژه در مناطق شمالی و شرقی اصفهان از امروز تا روز چهارشنبه وجود دارد.
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه درباره ناپایداری‌ها و مخاطرات جوی امروز هشدار قرمز صادر شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال رگبار شدید باران، وقوع رعد و برق، وزش تندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک به ویژه در نیمه شمالی و شرق استان، بالا آمدن ناگهانی سطح آب در رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، جاری شدن روان‌آب محلی، صاعقه و برق گرفتگی در مناطق مرتفع، اختلال تردد در محورهای مواصلاتی در این مناطق دور از انتظار نیست.
هنرمند ابراز داشت: به شهروندان مناطق شمال، شرق و غرب استان توصیه می‌شود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات اجتناب کرده و دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع و یا حاشیه رودخانه‌ها به ویژه در ساعات بعد از ظهر خودداری کنند.
وی با بیان اینکه بیشینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین ۲ تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد، اضافه کرد: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان افزود: کاشان با دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان تا فردا پیش‌بینی می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد