hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > زیبا ترین استقلال

زیبا ترین استقلال

 استقلال با وینفرد شفر روی نوار پیروزی گام برمی‌دارد. آبی‌ها روز گذشته سپیدرود را هم با نتیجه 5بر صفر شکست دادند تا به ادامه رقابت‌ها و مخصوصا به نیم فصل دوم حسابی امیدوار شوند.

فرشید باقری (2‌بار)، جابر انصاری، رضا آذری و تهی‌دست (گل‌به‌خودی)، گلزنان استقلال در این بازی بودند. آخرین بار که استقلال توانسته بود در لیگ برتر با 5گل برنده شود به 6سال قبل برمی‌گردد. روز جمعه 27بهمن‌ماه 1391استقلال با هدایت امیر قلعه‌نویی توانست فجرسپاسی را در شیراز با نتیجه 5بر صفر شکست دهد. این بازی در بیست‌وششمین هفته از لیگ دوازدهم برگزار شد؛ همان لیگی که آخرین قهرمانی استقلال در آن به‌دست آمد.
  تغییر برای جام ملت‌ها
خارج شدن نام مهدی رحمتی از ترکیب اصلی استقلال آن هم پس از 3‌کلین‌شیت و حضور حسینی پس از یک‌ماه و 6‌روز، خیلی‌ها را متعجب کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که پس از دیدار با سایپا در جام حذفی و شکست آبی‌ها، حسینی نیمکت‌نشین شد تا رحمتی در مصاف با ماشین‌سازی، استقلال‌خوزستان و نفت‌آبادان، دروازه تیمش را بسته نگه دارد. براساس شنیده‌ها شفر نام حسینی را در فهرست اصلی قرار داده تا او به بهانه بازی نکردن، جام ملت‌ها را هم همانند جام‌جهانی از دست ندهد! مهم‌تر اینکه در بازی دیروز وریا غفوری هم بالاخره به پست دفاع راست رفت تا مشخص شود تفکرات کی‌روش نقش فراوانی در چینش ترکیب استقلال دارد. وریا جام جهانی را به‌دلیل بازی در پست غیرتخصصی‌اش از دست داد و شاید همین مسئله باعث شد تا شفر او را در آستانه جام‌ملت‌ها یک‌خط عقب ببرد.
  کلین‌شیت اول
اولین کلین‌شیت سیدحسین حسینی در این فصل بالاخره ثبت شد. گلر ملی‌پوش استقلال از ابتدای فصل تا هفته نهم اصلا به میدان نرفته بود. او در هفته نهم و دهم مقابل سایپا و سپاهان بازی کرد اما در هر دو بازی گل خورد. یک بازی هم در جام‌حذفی انجام داد که 2بار دروازه‌اش مقابل سایپا باز شد. اما در آخرین هفته از نیم‌فصل اول بالاخره دروازه استقلال را مقابل سپیدرود بسته نگه داشت تا نخستین کلین‌شیت خودش و نهمین کلین‌شیت استقلال به ثبت برسد.
  در انتظار رکوردی جدید
این چهارمین کلین‌شیت متوالی استقلال در لیگ برتر بود که دقایق گل نخوردن آنها را به 369دقیقه رساند. رکورد 369دقیقه‌ای استقلال، پنجمین حدنصاب برتر فصل و دومین حدنصاب خود استقلال است. آبی‌ها یک‌بار دروازه خود را به‌مدت 436دقیقه بسته نگه داشته و در لیگ هجدهم رکورددار شده‌اند. اگر دروازه استقلال در بازی عقب‌افتاده‌اش با پدیده هم بسته بماند، رکورد گل نخوردن را ارتقا خواهد داد.
  بازگشت با گل
یکی از عجیب‌ترین تغییراتی که شفر روز گذشته در ترکیب استقلال رقم زد، حضور جابر انصاری در ترکیب اصلی بود؛ بازیکنی که در 13‌بازی قبلی آبی‌ها در لیگ برتر تنها 45‌دقیقه مقابل ماشین‌سازی به میدان رفته بود! جالب‌تر اینکه او در نخستین بازی فیکس این فصلش، گل هم زد تا بازگشتی رؤیایی را تجربه کند. به این نکته هم باید اشاره داشت که جابر انصاری سال گذشته هم در رشت، نخستین گل فصلش را به ثمر رساند! روز گذشته شایعه شد جابر انصاری که به‌نظر جدایی‌اش از استقلال قطعی به‌نظر می‌رسد، با اصرار برخی بزرگان تیم به ترکیب اصلی اضافه شده تا خداحافظی خوبی با آبی‌ها داشته باشد؛ شایعه‌ای که از سوی هیچ‌کس تأیید نشده و نخواهد شد!
  ستاره 3‌گله
فرشید باقری ستاره روز گذشته استقلالی‌ها در خانه سپیدرود بود؛ هافبکی که با 2‌شوت تماشایی، 2‌گل زد و گل سوم آبی‌ها را هم ساخت؛ گلی که با اشتباه مدافع حریف وارد دروازه تیم جادوگر شد. این سومین گل فرشید باقری در فصل جاری بوده است. او گل اولش را در پیروزی 3بر صفر مقابل نفت‌آبادان به ثمر رساند. بدنیست بدانید این بهترین عملکرد فرشید باقری در امر گلزنی در لیگ برتر بوده است. او در فصل‌های لیگ برتر هیچ‌وقت بیشتر از 2‌گل نزده بود.
  صدرنشینی خارجی
با 3امتیاز حاصل از بردن سپیدرود، تعداد امتیازات خارج از خانه استقلال به 15رسید و این تیم در صدر جدول بازی‌های خارج از خانه قرار گرفت. تیم شفر طی 8بازی خارج از خانه‌اش 4برد، 3تساوی و فقط یک باخت (مقابل پارس‌جنوبی) داشته و با 15امتیاز بالاتر از سپاهان و پدیده قرار گرفته است. البته تعداد بازی‌های غیرخانگی استقلال بیشتر از 2 رقیب دیگر بوده است.
  بردهای متوالی
وینفرد شفر برای نخستین بار در این فصل موفق به بردن 3بازی متوالی شد. استقلال در این فصل تجربه پیروزی در 2بازی متوالی را داشت اما هرگز 3بازی پی‌درپی را نبرده بود. استقلال خوزستان، نفت آبادان و سپیدرود 3تیم شکست‌خورده مقابل آبی‌ها طی 3هفته اخیر بوده‌اند.
  مشت گره کرده
بعد از گل اول استقلال، وینفرد شفر با مشت‌های گره کرده رو به نیمکت سپیدرود، خوشحالی‌اش را نشان داد که همین باعث شد علی کریمی از کوره در برود و اعتراض شدیدی را به داور چهارم مسابقه انجام بدهد. کریمی در این صحنه درگیری لفظی با سرمربی آلمانی تیم حریف پیدا کرد. سرمربی سپیدرود در نیمه اول به شیوه قضاوت داور مسابقه هم اعتراض داشت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد