hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نگران بازگشایی رستوران‌ها هستیم

نگران بازگشایی رستوران‌ها هستیم

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: رستوران‌ها از صنوفی هستند که بیشترین احتمال انتقال ویروس در محیط و فضای آنها وجود دارد.
مهرداد بابایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در البرز اظهار کرد: علی رغم کاهش شیب شیوع کرونا در استان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و صاحبان واحدهای صنفی ضروری است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۵۹ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که  باز هم در مقایسه با قله پیک سوم که ۹۲۴ بیمار بستری شده داشتیم، بیشتر است.
وی با ابراز نگرانی از بازگشایی رستوران‌ها اضافه کرد: رستوران‌ها از صنوفی هستند که بیشترین احتمال انتقال ویروس در محیط و فضای آنها وجود دارد.
این مسئول توضیح داد: درست است که اغلب رستوران‌ها فضای باز دارند ولی مردم در زمان خوردن غذا چاره‌ای جز برداشتن ماسک ندارند که همین احتمال انتقال ویروس را افزایش می‌دهد.
بابایی ادامه داد: چند روز دیگر ماه رمضان به پایان می‌رسد و رستوران‌ها علاوه بر ارائه خدمات بعد از افطار، در باقی ساعات روز هم مشتری دارند به همین دلیل از مردم درخواست می‌شود در زمان مراجعه به رستوران حتما موارد بهداشتی را رعایت کنند.
سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ نفر در استان به واسطه ابتلای قطعی به کرونا جان خود از از دست داده‌اند.
وی با اشاره به کاهش آمار مراجعات سرپایی به مراکز درمانی استان افزود: در حال حاضر روزانه حدود ۲۳۰۰ نفر به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند این در حالی است که در هفته‌های اخیر این رقم از مرز ۳۰۰۰ نفر عبور کرده بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد