hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > کرونا از طریق خون منتقل نمی شود

کرونا از طریق خون منتقل نمی شود

مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: ویروس کرونا از طریق خون و فرآورده‌های خونی سرایت نمی‌کند.
 افشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: مراجعه‌کنندگان به سازمان انتقال خون برای اهدای خون، سالم‌ترین افراد جامعه هستند چراکه کوچک‌ترین ضعف و بی‌حالی و یا حالت سرماخوردگی در وجود خود حس نمی‌کنند.
او با اشاره به اینکه برخی افراد ممکن است ناقل بیماری باشند، افزود: برای همین امر مراکز انتقال خون استان از ازدحام جمعیت پیشگیری می کند و تخت‌ها را با فاصله زیاد چیدمان کرده‌اند همچنین سطوح را همواره ضدعفونی می‌کنند و پنجره‌ها را باز قرار می‌دهند تا هوا در محیط جریان داشته باشد علاوه بر این سطح اکسیژن خون افراد را اندازه‌گیری و از شرایط ظاهری فرد برای تشخیص بیماری کرونا اطمینان حاصل می‌کنند.
مدیرکل انتقال خون استان همدان بیان کرد: هر ساله در شب‌های قدر افرادی برای نذر خون به این مرکز مراجعه می‌کردند که امسال به‌منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت با آن‌ها تماس گرفته و از آن‌ها خواستیم نذر خون را به روز‌های دیگر موکول کنند.
محمدی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان توصیه می‌کنیم که افراد در شب برای اهدای خون مراجعه کنند چراکه پس از افطار با مصرف مایعات و تقویت بدن خود دچار ضعف و بی‌حالی نخواهد شد.
او با تأکید بر اینکه مراقبت از اهداکننده و همچنین سلامت گیرنده وظیفه اصلی ما است، افزود: سلامت فرد اهداکننده ابتدا با آزمایش های فشار و قند خون بررسی می شود و سپس اجازه اهدای خون به ایشان داده خواهد شد، تاکنون موردی پیش نیامده که اهدا کننده ای پس از اهدای خون کارش به بیمارستان کشیده شده باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد