hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > بمنظور اجراي فرامين مقام معظم رهبري در حمايت از بنگاههاي كوچك و متوسط؛ كميته ويژه رصد واحدهاي توليدي راكد و غيرفعال در شركت شهركهاي صنعتي مازندران تشكيل شد

بمنظور اجراي فرامين مقام معظم رهبري در حمايت از بنگاههاي كوچك و متوسط؛ كميته ويژه رصد واحدهاي توليدي راكد و غيرفعال در شركت شهركهاي صنعتي مازندران تشكيل شد

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي مازندران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص حمايت از بنگاه‌های کوچک و متوسط و لزوم فعال شدن آنها گفت: شرکت شهرکهای صنعتی مازندران برنامه ای منظم برای رصد واحدهای راکد و غيرفعال و ارزيابی آنها، در حال اجرا دارد.

    مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي مازندران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط و لزوم فعال شدن آنها گفت: شرکت شهرکهای صنعتی مازندران برنامه ای منظم برای رصد واحدهای راکد و غیرفعال و ارزیابی آنها، در حال اجرا دارد.

    به گزارش پایگاه خبری هم وطن، یاسر امینی از تشکیل کمیته‌ ویژه‌ای در شرکت شهركهاي صنعتي خبر داد و افزود: کمیته ویژه ای برای بازپس گیری اراضی شهرک‌های صنعتی از افرادی که زمین در اختیار گرفته اما قصد بهره‌ برداری از آن را برای فعالیت‌های تولیدی و صنعتی نداشته اند و تنها زمین را به قصد سوداگری در اختیار دارند تشکیل شده است.

    مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي مازندران ضمن اشاره به سخنان ارزشمند و هدایتگر رهبر معظم انقلاب در برنامه زنده تلویزیونی، خطاب به ملت بزرگ ایران گفت: حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ابعاد چند جانبه ایجاد اشتغال در جامعه، یکی از برنامه‌های مهم و مورد انتظار از دولت‌ها را برنامه ایجاد اشتغال دانستند و تصریح کردند که "افرادی که بعلت منافع شخصی خود و برای استفاده از زمین و ارزش افزوده آن، کارخانه‌ها را به تعطیلی می‌کشانند، بدانند که مرتکب کار باطل و حرام شده‌اند و این کار، خیانت به مردم و کارگران و استقلال و اقتصاد کشور و ضربه به تولید ملی است".

    وي تصريح كرد: رهبر انقلاب اسلامی، دستگاه‌های مسئول بویژه وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی را به نقش آفرینی جدی برای مقابله با این پدیده و برخورد با این افراد توصیه کردند.

    اميني با اشاره بيانات مقام معظم رهبري درخصوص نظر کارشناسان اقتصادی بر لزوم فعال شدن کارگاه‌های کوچک و متوسط در کنار کارگاه‌های بزرگ مبني بر اينكه "گسترش این کارگاه‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه‌ ساز تولید ثروت برای عموم مردم بویژه طبقات ضعیف و متوسط استاظهار داشت: شرکت شهرکهای صنعتی مازندران یک برنامه منظم برای رصد واحدهای راکد و غیرفعال و ارزیابی آنها دارد.

    وي در ادامه خاطرنشان كرد: این مهم از طریق کلینیک‌های کسب و کار ایجاد شده در سطح استان‌ و با حضور فعالان علمی و اقتصادی راهبری می‌شوند.

    رئيس هيأت مديره و مديرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران ابراز امیدواری کرد: در سال ۱۴۰۰شرکت شهرکهای صنعتی استان بتواند واحدهای راکد و غیرفعال را به چرخه تولید و فعالیت بازگرداند و کلینیک‌های عارضه‌ یابی بتدریج به سراغ آنها می‌روند.

    امینی تأکید کرد: انجام این مهم نیازمند حمایت بانک‌ها و همچنین كارگروه تسهیل و رفع موانع تولیـد استان‌ است، چرا که بیش از ۵۷درصد موانع پیش روی این واحدها، مشکلات بانکی و مالی می باشد.

    وی اذعان داشت : بخشی از مشکلاتی که اکنون در شرکت شهرکهای صنعتی استان با آن مواجهیم، مربوط به واحدهایی است که در سال‌های گذشته زمین در اختیار گرفتند، اما این تحویل زمین منجر به تولید نشده است.

    مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران گفت: با انجام بررسی‌ها در این زمینه، با تشکیل کمیته‌ای ویژه، قصد داریم افرادی که زمین در اختیار گرفته اند اما قصد بهره‌ برداری از آن را برای فعالیت‌های تولیدی و صنعتی ندارند و تنها زمین را به قصد سوداگری در اختیار دارند، بازپس بگیریم.

    امینی افزود: برنامه امسال ما بازپس‌ گیری این اراضی با کمک دستگاه قضایی است و از اين پس، در دستورالعمل سازمانی واگذاری زمین، فروش زمین به غیر ممنوع و افراد باید حتماً پایان کارشان را تحویل دهند تا پس از آن پروانه بهره برداری به آنان اعطاء شود، به این ترتیب جلوی اقدامات غیرصنعتی، دلالی و سوداگری در استان گرفته خواهد شد.

    رئيس هيأت مديره و مديرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران در خاتمه بيان داشت: طبق برنامه تدوين شده، اراضی که از این طریق آزادسازی می‌شوند، به واحدهای فناور و دانش بنیان، واحدهایی که به تولید داخل و افزایش عمق ساخت داخل اهتمام داشته باشند و همچنین واحدهایی که به تولید کالاهای جایگزین واردات خواهند پرداخت، تخصیص خواهد یافت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد