hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال چه زمانی آغاز می‌شود؟

واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال چه زمانی آغاز می‌شود؟

رئیس دفتر رئیس‌ جمهور تامین واکسن کرونا را اولویت نخست رییس‌جمهوری دانست و گفت: پس از شروع واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال و همچنین بالای ۶۵ سال دارای بیماری زمینه‌ای، این هفته واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال آغاز می‌شود و به ترتیب سن افراد برای واکسیناسیون پایین‌تر می‌آید.
محمود واعظی تأمین واکسن کرونا را اولویت نخست رئیس جمهوری عنوان و اظهار کرد: بخش قابل توجهی از نشست قبلی ستاد اقتصادی دولت به چگونگی تهیه بودجه تأمین واکسن کرونا به‌شکل ارزی یا ریالی اختصاص داشت و رئیس جمهوری به رؤسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه دستور داده است تا ارز و ریال آن را تأمین کنند.
وی سازمان غذا و دارو را پیگیر تهیه واکسن عنوان کرد و گفت: چندین قرارداد بسته شده و واکسن‌های متنوعی وارد کشور شده و می‌شود. پس از شروع واکسیناسیون افراد در معرض خطر بالای ۸۰ سال و همچنین بالای ۶۵ سال دارای بیماری زمینه‌ای، این هفته واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال آغاز می‌شود و به ترتیب سن افراد برای واکسیناسیون پایین‌تر می‌آید.
رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با نگاهی به نمودار در می‌یابیم درصد فوتی‌های بالای ۶۰ سال بر اثر بیماری کرونا بیشتر از سنین دیگر است. بنابراین اولویت را به آنان و افرادی داده‌ایم که دارای بیماری زمینه‌ای هستند.
واعظی با ابراز خوش‌بینی برای واردات و تولید داخلی واکسن کرونا گفت: قرار است در کنار این موارد واکسن روسی کرونا در داخل کشور تولید شود.
وی با اشاره به پیشرفت‌های بسیار خوب در زمینه تولید واکسن‌های «پاستور» و «برکت»، ابراز امیدواری کرد که با طی مراحل تولید واکسن داخلی و همچنین تولید مشترک آن با دیگر کشورها، فرصت خرید واکسن از خارج را از دست ندهیم.
رئیس دفتر رئیس جمهور در این زمینه تاکید کرد: حتی اگر یک فوتی بر اثر کرونا کمتر شود موضوعی بسیار مهم است و باید این فرصت را غنیمت شمرد.
واعظی خرید واکسن کرونا را مهم‌تر از تهیه اقلام دیگر توصیف کرد و گفت: اینکه بتوانیم تا زمان تولید و بهره برداری از واکسن داخلی به سرعت واکسن وارد کنیم، برای ما اهمیت دارد.
وی یادآور شد: روال خوبی برای واردات واکسن شروع شده است و اگر کسی هم پس از تزریق واکسن به کرونا مبتلا شد این بیماری منجر به فوت او نشود.
رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: واکسن بر اساس همان برنامه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مصرف می‌شود. البته در این زمینه سو استفاده‌هایی هم شده است که وزیر بهداشت با جدیت با این موضوع برخورد کرد و دستور داد تا مسؤولان سو استفاده کننده عزل شوند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد