hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > لرستان| سرما همکلاس دانش‌آموزان لرستانی

لرستان| سرما همکلاس دانش‌آموزان لرستانی

استان لرستان پاییز و زمستان سردی دارد. هرکس تنها یک‌بار به این منطقه سفرکرده باشد سوز سرمایش را به خاطر می‌آورد در چنین شرایطی بر اساس اعلام مسئولان متولی، سیستم گرمایشی هفت هزار کلاس درس در لرستان استاندارد نیست تا سرما همکلاس دانش‌آموزان این استان باشد، این در حالی است که مسئولان اعلام می‌کنند اعتباری برای تجهیز این تعداد کلاس درس به سیستم گرمایشی ندارند.


 مدیرکل نوسازی مدارس لرستان در این رابطه با بیان اینکه با اعتباری که داشته‌ایم توانسته‌ایم تاکنون نزدیک به ۴۵۰ کلاس درس را به سیستم گرمایشی مجهز کنیم، اظهار داشت: در سال جاری اعتباراتی که به ما ابلاغ‌شده است، چشمگیر نیست. محمد چگنی بیان کرد: بر اساس برآوردی که داشته‌ایم در سطح استان نزدیک به هفت هزار کلاس نیازمند به استانداردسازی به سیستم‌های گرمایشی هستند و با اعتباراتی که در این زمینه ابلاغ‌شده با چالش برخورده‌ایم. مدیرکل نوسازی مدارس لرستان در ادامه سخنان خود، تأکید کرد: به‌احتمال‌زیاد نتوانیم به میزان سال قبل گرمایش کلاس‌های درس را فراهم کنیم. چگنی اعتبار موردنیاز برای تجهیز این تعداد کلاس درس به سیستم‌های گرمایشی را ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: البته متأسفانه با جهش ارزی که داشته‌ایم قیمت قطعات و وسایل تأسیساتی سیستم‌های گرمایشی هم چند برابر شده است.

نیاز ۱.۷ میلیون لیتر نفت سفید برای مدارس

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که پیش‌ازاین رضا زینی وند مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان در شورای آموزش‌وپرورش لرستان با تأکید بر تأمین سوخت موردنیاز مدارس فاقد لوله‌کشی گاز در فصل سرما، اظهار داشت: نزدیک به هزار و ۵۰ مدرسه در سطح استان کد تخریبی خورده‌اند. او با تأکید بر اینکه به دلیل کمبود فضای آموزشی ناچار به استفاده از بخشی از این مدارس هستیم، عنوان کرد: دانش‌آموز به دلیل اینکه بی‌سرپناه بوده و جایی نداریم که کلاس برای او تشکیل بدهیم ناچار هستیم که با تغییراتی جزئی از این مدارس تخریبی استفاده کنیم. مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با بیان اینکه نوسازی مدارس نیز اعتباری برای تعریف پروژه جدید ندارد، تصریح کرد: در مناطقی که گاز کشی شده‌اند، وزارت نفت مصوب کرده که توزیع نفت سفید و گازوئیل ممنوع باشد و این در حالی است که خیلی از مدارس ما در این مناطق هستند، به دلیل اینکه مدرسه کد تخریبی خورده است نوسازی مدارس اعتباری برای گاز کشی و لوله‌کشی گاز برای این مدارس اختصاص نمی‌دهد. زینی وند با بیان اینکه در این راستا می‌طلبد که شرکت نفت استان نفت موردنیاز این مدارس را تأمین کند، گفت: حدود یک‌میلیون و ۷۳۹ میلیون لیتر نفت و ۵۱۸ هزار لیتر گازوئیل برای این مدارس نیاز داریم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد