hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خراسان جنوبی| خراسان جنوبی صاحب سومین فرودگاه راهبردی کشور است

خراسان جنوبی| خراسان جنوبی صاحب سومین فرودگاه راهبردی کشور است

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: خراسان جنوبی سومین فرودگاه راهبردی کشور را دارد لذا اصلا قابل‌قبول نیست که کمترین پروازها را به مرکز کشور داشته باشد.


مهدی جمالی نژاد در جلسه تودیع و معارفه استاندار خراسان جنوبی افزود: فرودگاه استان خراسان جنوبی می‌تواند به‌عنوان دومین قطب حمل کالا و خدمات بعد از فرودگاه پیام تهران باشد. معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در ادامه با بیان اینکه تعصب، محبت و ایستادگی پای کشور مردم این خطه غرور آفرین است، افزود: قدرتی در استان خراسان جنوبی است که مظهر مقاومت و ایستادگی است.

جمالی نژاد گفت: در میان قدرت‌های موجود قدرت اکتسابی مهم است که تلاش و کوشش مسئولان را می‌طلبد. معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور افزود: قدرت‌های خدادادی و قدرت‌های اکتسابی تنها نمی‌توانند اقتدار را ایجاد کنند.

او اظهار کرد: آنچه اقتدای ایران را چهل‌ساله نگه‌داشته است قدرت گفتمان است و توانسته دو قدرت دیگر را تکمیل کند. جمالی نژاد با اشاره به اینکه پشت‌میزنشینی در شرایط سخت اقتصادی امروز جوابگو نیست، بیان کرد: امروز کشور به مدیران جهادی که به‌صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند نیازمند هستند. معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه خدمت در استان خراسان جنوبی نعمت بزرگی است، گفت: با تلاش شبانه‌روزی و صبغه فرهنگی و عمرانی استان می‌توان به پیشرفت و توسعه همه‌جانبه رسید. او با بیان اینکه مدیران و استاندار باید از تمام ظرفیت‌های بهینه استانی استفاده کنند و همه جناح‌ها باید کمک کنند، گفت: متأسفانه بسیاری از شهردارهای ما برنامه‌های پنج‌ساله ندارند که باید موردتوجه قرار گیرد. معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور بیان کرد: اولویت‌بندی در هر استانی باید در اولویت قرار گیرد و ساده زیستی را در پیشه کار خود قرار دهند.

او گفت: خلاقیت و نوآوری را پیشه کار خود قرار دهند چراکه دیگر نمی‌توان با ابزارهای قدیمی مشکلات قرن بیست و یکم را حل کرد پس باید به ابزارهای جدید ورود پیدا کنیم.

جمالی نژاد افزود: خراسان جنوبی به‌عنوان سومین استان پهناور همواره نقش مهمی در توسعه علمی داشته است و دارای ظرفیت‌های کشاورزی و محصولات استراتژیکی چون زعفران و زرشک و رتبه‌های برتر در کیفیت این محصولات است. معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور اظهار کرد: خراسان جنوبی غنی در بحث معادن و دارای رتبه ۴ در تعداد معدن و اقدامات بسیاری در فراورده‌های معدنی است و به‌عنوان عسلویه معدنی شناخته می‌شود. او بیان کرد: ایجاد صنایع تکمیلی و برند سازی و توسعه صادرات غیرنفتی برجسته خواهد شد. جمالی نژاد گفت: با شناسایی فرصت‌های اولویت‌دار و طرح‌های توجیهی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم اهتمام ویژه‌ای را برای توسعه منطقه خواهیم داشت.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور افزود: باید با تکیه بر استعدادهای بومی در جهت مطالبات مردمی از جمله خطوط هوایی و چگونگی اتصال استان به شبکه راه‌آهن ریلی کشور و افزایش صادرات محصولات استانی به‌سوی پیشرفت استان قدم برداریم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد