hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تزریق واکسن خارج از نوبت در مازندران صحت دارد؟

تزریق واکسن خارج از نوبت در مازندران صحت دارد؟

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تزریق واکسن کرونا خارج از دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در آمل انجام نشده است.
مطلبی در فضای مجازی در خصوص واکسن خواری در مازندران و تزریق واکسن خارج از نوبت در آمل منتشر و اعلام شد.  
 سیمین بابایی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران، گفت: دو فردی که ۲۰ روز قبل واکسن اسپوتینک روسی را در آمل دریافت کرده بودند از کارکنان شبکه بهداشت و درمان آمل بودند و بر اساس مصوبات صفحه ۳۷ و ۳۸ سند ملی، تخلفی انجام نشده است.
او با بیان اینکه تزریق واکسن به این دو نفر خلاف دستورالعمل ابلاغی نبوده است، گفت: هر دو فردی که واکسن دریافت کرده بودند اگر چه در بخش اداری مشغول بکار هستند، اما جزو همکاران شبکه بهداشت و درمان محسوب می‌شوند که می‌توانستند واکسن دریافت کنند.
دکتر بابایی گفت: کادر بهداشت و درمان در اوایل اجرای طرح واکسیناسیون به دلیل برخی جوسازی‌های روانی از تزریق واکسن هراس داشتند به همین دلیل متقاضی تزریق واکسن گاهی کمتر از تعداد واکسن‌ها بود.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه گروه‌هایی که نیاز به تزریق واکسن دارند مشخص شده اند، افزود: هر دو فردی که در آمل واکسن کرونا دریافت کردند علاوه بر ارتباط فراوان با کادر درمان و بیمارستان بیماری زمینه‌ای هم داشتند.
او در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در مازندران گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال با واکسن‌های استرازنکا در حال انجام است و بر اساس برنامه یک محموله واکسن اسپوتنیک نیز بزودی وارد استان می‌شود.
 بابایی ادامه داد: واکسن ایرانی نیز اواخر تیرماه امسال به چرخه واکسیناسیون عمومی افراد اضافه خواهد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد